مجله ی زیبایی و سلامتی

  • ۰
  • ۰

ورود آب و رطوبت به داخل ساختمان باعث تخریب بنا و کاهش عمر آن می‌شود. آب و رطوبت همچنین محیطی برای رشد کپک ها و باکتری ها فراهم می‌کند. برای جلوگیری از این آسیب ها از عایق کاری استفاده می‌شود که به دو صورت ایزوگام و قیرگونی انجام می‌شود. قیمت ایزوگام و قیمت قیرگونی در نهران در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ایزوگام

از تشکیل عایق رطوبتی است که برای جلوگیری از نفوذ رطوبت، آب به هر سطحی و مکانی استفاده می شود و مهمترین ماده تشکیل دهنده آن قیر است.

از دیگر مواد تشکیل دهنده آن علاوه بر قیر از الیاف تیشو و پلی استر و فویل آلومینیومی و مواد پلیمری دیگر است که در آن استفاده می شود.

قیرگونی

قیرگونی محصولی است که از ترکیب قیر و گونی ساخته می‌شود. از قیرگونی برای عایق کاری بخش های مختلف یک ساختمان مثل آشپزخانه، پشت بام، سرویس های بهداشتی و... استفاده می‌شود. در قیرگونی لایه های تشکیل دهنده گونی در بین قیر قرار می‌گیرند و از این طریق منسجم و پایدار می‌شوند. سپس روی سطح مورد نظر چسبانده شده و مانع از نفوذ آب و رطوبت می‌شوند. ورقه های گونی به کار رفته در قیرگونی، از جنس کاغذ، گونی یا فایبرگلاس حصیری هستند. در قیرگونی برخلاف ایزوگام، از آسفالت استفاده نمی‌شود.

 

قیمت قیرگونی

قیمت قیرگونی را چه عواملی تعیین می‌کنند؟

عوامل زیر بر قیمت قیرگونی موثرند:

  • متراژ و مساحتی که نیاز به عایق کاری دارد.

  • میزان مواد که قرار است مصرف شوند.

  • تعداد لایه های قیرگونی

  • اجرت و دستمزد

  • در صورتی که نیاز به بهینه سازی و ترمیم باشد این هزینه نیز لحاظ می‌شود.

محاسبه قیمت قیرگونی

قیرگونی در تعداد لایه های  1 یا 2 یا 3 لایه انجام می‌شود و در سطح های مختلفی مانند پشت بام و سرویس بهداشتی به کار می‌رود. فرمول محاسبه قیمت قیرگونی به متراژ و مصالح نیز بستگی دارد:

برای متراژ صد تا دویست متر مربع:

تک لایه : 50 هزار تومان ( هر متر)

دولایه : 65 هزار تومان

سه لایه : 80 هزار تومان 

پس از اجرای نصب ممکن نیاز به لکه گیری باشد که این مرحله نیز بین 250 تا 300 هزار تومان به ازای هر روز کاری محاسبه می‌شود.

هر بشکه قیر شل 60/70 ( که بهترین نوع قیر برای عملیات نصب است) 100 هزار تومان ارزش گذاری می‌شود. علاوه بر قیر 60/70 از قیر کارتن هم استفاده می‌شود که هر بشکه آن 58 هزار تومان است.

علاوه بر قیر، گونی نیز انواع مختلفی دارد. هر یارد گونی پر عرض بنگال 11 هزار تومان و هر یارد گونی چتایی هم 7000 تومان ارزش دارد. 

گاهی اوقات از آسفالت استفاده می‌‌شود که بسته به نوع آن بین 200 تا 300 هزار تومان هزینه دارد.  در صورتی که در پشت بام از آسفالت استفاده شود و این آسفالت آسفالت نرمه باشد، به ازای هر متر مربع عملیات آسفالت ریزی 35 هزار تومان هزینه دریافت می‌شود.

قیمت ایزوگام در تهران

عوامل موثر بر قیمت ایزوگام؟

تاثیر فویل آلومینیومی: فویل در قسمت بیرونی و داخلی آن استفاده می شود از همین رو این فویل ها دارای طرح و رنگ بندی های مختلفی دارند که این طرح ها چمنی، آجری و چوبی و غیره هستند که غالبا با توجه به قیمت به نوسانات بازار بر روی قیمت ایزوگام تاثیر گذار می شود.

تاثیر الیاف تیشو: الیاف تیشو در لایه بیرونی کاربرد دارد و موجب مقاومت و استحکام است. این قسمت چون وارداتی است قیمت آن با نوسان بازار تغییر می کند.

از دیگر موارد موثر تک لایه و دولایه بودن آن است.

در مدل دو لایه در محل های سردسیری که نیاز به استحکام بیشتر و مقاومت است و همچنین الیاف درجه یک و مواد مرغوب استفاده می شود. قیمت ایزوگام تک لایه و دو لایه نیز متفاوت است.

خدمات پس از فروش: محصولی که دارای ضمانت نامه است. به این معناست پس از فروش تحویل محصول باکیفیت به همراه ارائه خدمات بالا، با افزایش کیفیت و کمیت محصول سبب اندی بالا رفتن قیمت ایزوگام در تهران میگردد که با توجه به خدماتی که در آینده برای شما دارند این قیمتها کاملاً مقرون به صرفه برای مشتری خواهد گشت.

جمع بندی 

قیرگونی هم مانند آسفالت یک روش عایق کاری محسوب می‌شود که برخلاف آن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیرگونی نسبت به ایزوگام سادگی بیشتری دارد و اجرای آن راحت تر است. درباره قیمت قیرگونی و ایزوگام نیز در مقاله مواردی بیان شد که به شما کمک می‌کند در هنگام انجام یک پروژه اطلاعات بیشتری داشته باشید. برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره های تخصصی می‌توانید به سایت ایزوگام ایران مراجعه کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی