مجله ی زیبایی و سلامتی

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

 

خرید دامنه محلی

برای اینکه بتوانید خرید دامنه را انجام دهید باید در ابتدا وارد سایت nic.ir شوید و مراحل ثبعت نام را طی کنید. بعد از اینکه نام دامنه خود را انتخاب کردید باید پسوند مورد نظر را وارد کنید. خرید دامنه می تواند به شکل کشوری یا محلی رخ دهد. اگر اقدام به خرید دامنه کشوری کنید، تنها یک قاره یا کشور می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

اقدامات لازم برای خرید دامنه

اگر اقدام به خرید دامنه کشوری کنید، به شما یک گواهینامه ملی دامنه ارایه می‌دهند اما اگر اقدام به ثبت دامنه محلی کنید، این گواهینامه‌ای است که کسب و کار شما در آن کشور فعالیت می‌کند. برای‌اینکه فرآیند خرید دامنه را انجام دهید حتما باید روی دامنه اصلی حساب کرده باشید. از طرف دیگر هنگام ثبت دامنه‌ای که اقدام به آن کرده‌اید این اختیار را دارید تا به نام دیگری دامنه را ثبت‌کنید. برای مثال در ایران. ‌ir، اگر قصد خرید دامنه‌ir را داشته باشید، باید بدانید که دامنه‌ای که خریداری می‌کنید با یک نماد ثبت می‌شود و به این دلیل در صورت تغییر پسوند دامنه، این نماد در سایت‌های دیگر نیز نمایش داده می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که تنها کسی که این دامنه را خرید می‌کند، در حال استفاده کردن از آن دامنه است و خودتان نمی‌توانید آن را تغییر دهید. پس به یاد داشته باشید که هیچ شرکتی حق انتقال دامنه شما به دیگری را ندارد.

تفاوت خرید دامنه محلی 

تفاوت خرید دامنه محلی

 

 

اگر اقدام به خرید دامنه کشوری کنید، در واقع دامنه شما به کشور شما تعلق دارد ولی با توجه به‌اینکه نام دامنه شما معمولا از کلمه‌ای انگلیسی استفاده می‌کند، امکان‌اینکه به طور تصادفی دامنه شما در یک کشور یا شهر دیگر ثبت‌شود بسیار بالاست. بنابراین قبل از‌اینکه اقدام به ثبت دامنه کنید حتما باید یک آدرس به کشور مقصد را به ثبت برسانید. اگر در خارج از ایران هستید و می‌خواهید دامنه خود را به کشور دیگری منتقل کنید باید ابتدا از طریق دفاتر خدمات مجاز ثبت شرکت‌ها در داخل کشور نسبت به ثبت دامنه مورد نظر خود اقدام کنید. در واقع اگر با خرید دامنه به طور مستقیم قصد این کار را دارید باید به سراغ کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس بروید. توجه داشته باشید که دامنه انتخابی شما در این کشور‌ها باید به ثبت رسیده باشند. در غیر این صورت، پس از ثبت کردن دامنه در صورت وجود مشکلات قانونی، شما امکان دسترسی به سرویس‌های این سایت را از دست می‌دهید.

مراحل خرید دامنه

برای خرید دامنه می‌توان از طریق سایت‌nic‌. ‌ir به این نوع از ثبت دامنه‌ها دسترسی پیدا کرد. همچنین در این سایت می‌توان با کمک خدمات دامنه مورد نظر را خریداری کرد. برای این کار باید به سایت‌nic‌. ‌ir مراجعه‌کنید. سپس وارد پنل کاربری‌شوید و در قسمت مربوط به ثبت دامنه، می‌توانید دامنه را خریداری کنید. در غیر این صورت می‌توانید با کمک شرکت ثبت دامنه مانند، یا از سایت‌nic‌. ‌ir آن را خرید کنید. اما اگر این مقاله را مطالعه می‌کنید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا هرچیز که برای خرید دامنه نیاز است تا بدانید را برای شما گوشزد کنیم. نام دامنه ای که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید مربوط به برند شما است و باید سعی کنید تا بهترین نام را انتخاب کنید تا در یادها باقی بماند. سعی کنید تا نوشتار دامنه شما تا حد امکان ساده باشد تا برای کاربران سرچ کردن در این باره راحت باشد.

  • th beauty