مجله ی زیبایی و سلامتی

۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

هدف از جراحی بینی و عمل بینی استخوانی چیست؟

جراحی بینی یا همان جراحی های بینی است که می تواند ناراحتی های بینی را اصلاح کند. برای اینکه جراحان بتوانند به نتیجه جراحی های بینی دست یابند ، باید با تمام ویژگی های بینی فرد مورد نظر شناخته شده باشند مثلا در بینی های استخوانی ممکن است قوزی بر روی بینی باشد که نیاز به عمل جراحی داشته باشد و این نمونه بیشتر بر روی بینی های استخوانی مشاهده شده است که به عمل آن عمل بینی استخوانی می گویند.

عمل بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی آسانتر است زیرا جراح سریعتر به قسمت استخوان و غضروف های بینی دست پیدا میکند.

 برای این مجرای بینی باید تجربه کافی داشته باشید تا بتوانید از تکنیک های خاصی برای هر بینی استفاده کنید. جراحی های زیبایی بینی برای هر فرد عواقب متفاوتی خواهد داشت و مردم نباید انتظار داشته باشند که نتایج آنها مشابه دیگران یا مشابه تصویر خاص باشد. زیرا بینی و پوست هر فرد ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. مانند : عمل بینی استخوانی ، عمل بینی گوشتی

عمل بینی استخوانی در بیمارستان

بینی دارای قسمتهای مختلفی است که بین بینی و پیشانی ، پشت بینی ، نوک بینی ، کلوملا و پریا پیس قابل مشاهده است.

صورت برجسته صورت مهمترین گذرگاه تنفسی است و می تواند تاثیر زیادی بر بینی و گلو داشته باشد. فرم بینی تقریباً هرمی است ، به طوری که بینی فوقانی باریک تر است و بینی پایین تر ، بینی پهن است اندام فوقانی بینی استخوانی و دو سوم پایینی آن غالباً غضروفی است.

گفته می شود که پشت بینی از نوک بینی تا پیشانی امتداد دارد که در برخی از نقاط بدن بیشتر رشد می کند و باعث اصطکاک و برجستگی می شود.

کلوملا بینی غضروف استخوانی بین دو سوراخ بینی نامیده می شود که مانند یک ستون کوچک در بینی عمل می کند.

بهترین جراح بینی تهران را چگونه پیدا کنیم؟

در هر کشوری اغلب بهترین جراح هایش در پایتخت مستقر هستند که این موضوع نشان می دهد اگر واقعا به دنبال این هستید که یک بار برای زیبایی تان پول بدهید حتما پیشنهاد میکنم به تهران سفر کنید.

بهترین جراح بینی تهران را باید از تجربه ای که در این راه دارد شناخت که از این رو میتوان به رضایت بیمارانی که به آن متخصص مراجعه کرده اند و وسایلی که در بیمارستان استفاده می کند متوجه شد.

بهترین جراح بینی در تهران

حرف های پایانی

انسان ها همیشه به دنبال این هستند که در چشم دیگران زیبا و جذاب به نظر برسند که این موضوع را زمانی می شود در خود دید که نقض های صورتمان را گرفته باشیم.

ما در این مقاله به مسائلی مانند عمل بینی استخوانی و شناخت بهترین جراح بینی تهران پرداختیم که از هزینه مجدد در عمل های زیبایی جلوگیری کنیم و بتوانیم شما را در این راه بهتر راهنمایی کنیم.

 

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

این مقاله را برای افرادی که بینی استخوانی دارند و به فکر عملش هستند نوشته ایم و در خصوص عمل بینی استخوانی مطالبی گرد کرده ایم. شاید سوال های زیادی از قبیل به چه بینی هایی استخوانی میگویند؟ تفاوت بین بینی استخوانی و گوشتی در جراحی چیست؟ و غیره؛ در ذهنتان داشته باشید که هنوز پاسخی را برای سوالاتتون پیدا نکردید.

بینی چه افرادی استخوانی است؟

بینی افراد به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم بندی می شود. بینی استخوانی به بینی گفته می شود که حالت غضروف زیادی زیر پوست بینی قرار گرفته است. بینی استخوانی برعکس بینی گوشتی، پوستی نازک دارد و همین موضوع باعث شده که جراحان متخصص در عمل بینی استخوانی راحت تر باشند و بتوانند نقش خوبی را ایفا کنند.

تفاوت دیگر بین بینی استخوانی و گوشتی روند عمل آن حساب می شود که نتیجه بهتری در عمل به بیمار میدهد و بینی بهتری را هدیه میدهد.

روند عمل بینی استخوانی

در روند عمل بینی استخوانی جراح باید بر روی بینی برشی ایجاد کند و به نواحی که استخون وجود دارد دسترسی پیدا کند. هنگامی که پزشک برشی را بر روی پوست ایجاد کرد، به راحتی میتواند استخوانهای اضافی را برداشته و به بینی فرم دلخواهتان را بدهد. سپس بعد از تمام شدن کارهایش کنارهای بینی را به هم نزدیک کرده و بیخه می زند.

به این نکته توجه کنید که حرف و تصمیم آخر را خود پزشک میگیرد و او میگوید که روش ( باز – بسته ) برای بینی شما گزینه بهتری است.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی 

یکی از سوالات پرتکرار  و زیادی که در بین افرادی که تصمیم برای عمل بینی خود دارند این است که کدام مدل برای بینی های استخوانی بهتر است؟

برای اینک بتوانیم به این سوال پاسخ درستی بدهیم باید به خیلی نکات توجه کرد که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

اول اینکه برای هر فردی یک مدل جراحی بینی بهترین نیست و برای هر کس براساس شرایط فردی و آناتومی که صورتش دارد تعیین می گردد. در واقع با توجه به این نکته که صورت هر انسانی فرم متفاوتی دارد مثلا یکی صورت گردی دارد یا صورتش فرم چاقی دارد و یا کشیده است که همه این ها را متخصص به شما جواب بهتری میدهد.

چقدر زمان برای عمل بینی استخوانی طول می کشد؟

اگر بخواهیم به این سوال جواب قاطع ای بدهیم به این نکته باید به مهارت متخصص و ساختار بینی و تغییراتی که در آن قرار است ایجاد شود توجه کرد. اما معمولا زمانی که برای عمل بینی گذاشت بین 1 الی 2 ساعت نیاز دارد.

نتیجه گیری

ما در این مقاله در صدد این بودیم که تمامی اطلاعاتی که باید قبل ازعمل بینی بدانید را صادقانه در اختیار شما قرار دادیم تا با نگاهی روشن در این مسیر قدم بردارید.

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

استفاده کردن از شکایت نامه، نوشتن دادخواست، تنظیم لایحه و نگارش اظهارنامه، همه این ها راه های برای دفاع کردن حق و حقوق می باشد. لایحه نویسی یکی از مهمترین این موارد می باشد که دارای اهمیت و ضرورت خاصی می باشد. لایحه از متن های بسیار تاثیرگذار و مهم در رسیدگی به شکایت ها بشمار می آید. اهمیت تنظیم لایحه به قدری می باشد که در بعضی مواقع هنگام ارائه نزد قاضی، از تمامی صحبت های وکیل و یا  اظهارات شفاهی نیز تاثیرگذارتر می باشد.

اظهارنامه چیست؟

اظهارنامه یک برگه از انواع اوراق قضایی محسوب می‌شود که به مراجع غیرقضایی فرستاده می‌شود. به بیان دیگر، نگارش اظهارنامه یک تفاوت عمده با سایر اوراق قضایی مانند دادخواست یا شکواییه دارد؛ شکواییه یا دادخواست به مراجع قضایی تقدیم می‌شود و آغاز کننده یک فرایند حقوقی یا کیفری خواهد بود، درحالی‌که نگارش اظهارنامه چنین نیست.

اجازه بدهید که فلسفه نگارش اظهارنامه با یک مثال، ساده کنیم:

شخصی را تجسم کنید که یک مستاجر دارد؛ مستاجر او، چند ماهی است که اجاره‌بها را پرداخت نکرده است و موجر هم قصد دارد که برای انجام اقدامات قانونی، به سراغ مراجع قضایی برود. در چنین موقعیتی، متخصصان حقوقی پیشنهاد می‌دهند که موجر یک برگه با عنوان "اظهارنامه" به مستاجر تحویل بدهد. در محتوای این برگه، نوشته شده است که مستاجر باید تا زمان معینی کل مبلغ اجاره را پرداخت کند، وگرنه موجر از او شکایت خواهد کرد.

 نگارش اظهارنامه در واقع یک برگه قضایی است که پیش از عملی شدن جریان‌های حقوقی، از طرف خواهان به خوانده ارسال می‌شود؛ این برگه، علاوه بر اینکه می‌تواند فرایند دادخواهی را بدون مراجعه به دادگاه حل کند، فوایدی نیز برای خوانده در جریان دادگاه در بر دارد.

نگارش اظهارنامه چه انواعی دارد؟

در نگارش اظهارنامه، ممکن است مشکلات خاصی پیش بیاید، چرا که برخی از  نگارش اظهارنامه‌ها با موضوع و اهداف کاملا متفاوتی با موارد بالا، نوشته و ارسال می‌شوند. اگر قصد داشته باشید که یک تنظیم اظهارنامه را به شکلی دقیق و بدون اشکالی عملی کنید، باید با انواع نگارش اظهارنامه به خوی آشنا شوید. انواع نگارش اظهارنامه، شامل موارد زیر می‌شود:

انواع نگارش اظهارنامه مالیاتی:

اظهارنامه‌های مالیاتی در انواع گوناگونی مانند اظهارنامه عملکرد، اظهارنامه مالیات بر ارث و اظهارنامه مالیاتی املاک نوشته می‌شود؛ این اوراق قضایی، درباره معمولا از سمت اشخاص حقوقی و حقیقی به اداره دارایی ارسال می‌شوند و تعیین‌کننده مالیات پرداختی خواهند بود.

انواع نگارش اظهارنامه حقوقی:

اظهارنامه حقوقی نوعی نامه قانونی و رسمی است که از سوی شاکی به متهم یا خوانده ارسال می‌شود. این اظهارنامه‌ها را در بخش قبلی، بصورت جامع بررسی کردیم.

مفهوم تنظیم لایحه

شاید در اخبار شنیده باشید که دولت فلان لایحه را تصویب کرد اما معنی دقیق آن را ندانید. لایحه در قانون به شکل های متفاوتی وجود دارد و می تواند در چارچوب دفاع، درخواست و موارد این چنینی، و یا در قالب پیشنهادات دولتی قرار می گیرد. در وجه قانونی تنظیم لایحه، طرفین، دعاوی خود را به مراکز قانونی مرتبط ارائه می دهند. به این نکته نیز باید توجه داشت که بیشتر لایحه های قانون به شکل دفاعیه می باشند.

آیا تنظیم لایحه نیاز به تخصص دارد؟

زمانی ارزش تنظیم لایحه آشکار می شود که افراد برای طرح شکایت مجبور به تنظیم لایحه شوند. عده ای از این افراد برای آشنایی با ساختار تنظیم لایحه به اینترنت مراجعه می کنند. عده ای دیگر نیز انجام این کار را به وکیل خود واگذار می کنند و این کار را بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات و پیچیدگی ها می دانند. علاوه بر این دو نوع، عده ای دیگر نیز وجود دارند که خود اقدام به تنظیم لایحه می کنند.

کلام آخر

با توجه به تمامی نکات گفته شده در این زمینه، بازهم پیچیدگی بسیار زیادی برای نوشتن لایحه وجود دارد. موسسه حقوقی شهرداد با در دست داشتن حرفه ای ترین تیم وکلا می تواند در انواع مسائل حقوقی و کیفری به متقاضیان خدمات بسیار حرفه ای را ارائه دهد.

اظهارنامه قضایی، یک برگه‌ی قانونی است که از سمت اظهارکننده به مخاطب ارسال می‌شود و تلاش می‌کند تا مشکلات حقوقی را بیرون از محیط دادگاه برطرف کند. ما در این مقاله، کوشیدیم تا نکته‌هایی را برای نگارش اظهارنامه مطابق با استانداردهای قوه قضاییه بیان کنیم؛ این معیارها را به‌کار بگیرید تا به خوبی فرایند نگارش اظهارنامه را پشت سر بگذارید.

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

در این مطلب برای همه عزیزانی که به دلایل مختلف دچار ریزش مو و ابرو شده اند مژده ای داریم. حتما در مورد کاشت مو و کاشت ابرو مطالبی را تا کنون شنیده اید. در این مقاله قصد داریم مطالبی را برای کسانی که قصد کاشت مو و ابرو را دارند بدهیم. همچنین به کاشت مو به روش میکروگرافت می پردازیم.

کاشت مو چگونه است؟

کاشت مو روشی است که در آن جراح پلاستیک یا پوست، موها را به ناحیه طاس سر منتقل می کند. جراح معمولاً موها را از پشت یا کنار سر به جلو یا بالای سر حرکت می دهد. کاشت مو معمولاً در مطب پزشکی با بی حسی موضعی انجام می شود.

این به ژنتیک است که باعث ریزش مو با الگوی طاسی مردانه می شود.  عوامل دیگری  باعث ریزش مو می شود که عبارتند از:

  • رژیم غذایی

  • فشار

  • بیماری

  • عدم تعادل هورمونی

  • داروها

کاشت مو برای چه کسانی مفید است؟

انجام کاشت مو می تواند ظاهر و اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد. کاندیداهای خوب کاشت مو عبارتند از:

  • مردان مبتلا به طاسی مردانه

  • زنان با موهای نازک

  • هر کسی که موهای خود را در اثر سوختگی یا آسیب به پوست سر از دست داده باشد

چه کسانی گزینه خوبی برای کاشت مو نیستند؟

  • زنانی که دارای الگوی گسترده ریزش مو در سر هستند.

  • افرادی که به اندازه کافی موهای اهداکننده ندارند که موها را برای کاشت از بین ببرند.

  • افرادی که پس از آسیب یا جراحی ، اسکارهای کلوئیدی (اسکارهای ضخیم و فیبری) ایجاد می کنند.

  • افرادی که ریزش موی آنها به دلیل مصرف داروهایی مانند شیمی درمانی است.

کاشت مو به روش میکروگرافت چگونه است؟

کاشت مو به روش میکروگرافت، یک تکنیک زیبایی برای پر کردن مجدد موی سر در مناطقی است که آلوپسی یا ریزش شدید مو وجود دارد. با استفاده از موهای خود بیمار برای نتیجه طبیعی تر، کاشت موها تحت بی حسی موضعی انجام می شود. مزیت اصلی این درمان این است که بیمار اهدا کننده است و حداقل زخمی وجود دارد که به راحتی پنهان می شود حتی با موهای بسیار کوتاه.

کاشت مو به روش میکروگرافت شامل چه مواردی می شود؟

کاشت مو به روش میکروگرافت یک جراحی کوچک است، یک مداخله بسیار ساده به صورت موردی که نیاز به یک یا دو جلسه دارد. تکنیک های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد ، اما آنها شامل استخراج فولیکول های مو از مناطق پرجمعیت برای پیوند آنها در ناحیه ای است که به موهای بیشتری احتیاج دارد، و ظاهری متراکم و طبیعی به دست می آورند. تکنیک های اصلی مورد استفاده در حال حاضر عبارتند از:

FUE (استخراج واحد فولیکولی) - یک ابزار بسیار خوب به نام پانچ برای استخراج هر یک از فولیکول های مو مورد استفاده قرار میگیرد، بدون اینکه جای زخم خطی باقی بماند.

FUT (پیوند واحد فولیکولار) - این روش سریعتر، با نرخ زنده ماندن بیشتر برای فولیکولهای پیوندی، یک نوار باریک خطی از فولیکولها را از پشت یا کنار پوست سر استخراج می کند.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن پیوند مو به ناحیه ابرو منتقل می شود. هدف این است که موهای جدید از طریق این پیوندها رشد کرده و ظاهر زیبا و طبیعی پیدا می کند.

کاشت ابرو چگونه صورت می گیرد؟

پیوند موی ابرو از موهای بالای گوش شما گرفته می شود. جراح نه تنها مو بلکه فولیکول های مو را نیز منتقل می کند. این به شما اطمینان می دهد که موهای جدید قادر به رشد در ابروهای شما پس از افتادن موهای منتقل شده اولیه هستند.

پس از انجام بیهوشی عمومی، جراح برش های کوچکی را در محل اهدا کننده فولیکول و همچنین محل پیوند در ابروهای شما ایجاد می کند. کل فرایند حدود 2 تا 3 ساعت طول می کشد.

مزایا و معایب کاشت ابرو

طرفداران کاشت ابرو توجه دارند که موهای جدید طبیعی به نظر می رسند زیرا موهای شما هستند. این روش همچنین ممکن است نیاز به آرایش ابرو را محدود کند.

با این حال ، موارد منفی این روش نیز گزارش شده است. یکی اینکه کاشت ابرو هزینه بر است. همچنین چندین ماه طول می کشد تا فولیکول های جدید نتایج کامل را نشان دهند. در نهایت ، این احتمال وجود دارد که این فولیکول های جدید موهای جدیدی تولید نکنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زیبایی و درمان به سایت ویکی درمان مراجعه کنید.
 

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

 

ریزش مو برای بسیاری از ما اتفاقی ناخوشایند است و همواره به دنبال روش‌های متفاوتی برای جلوگیری از ریزش موهای خود هستیم. ریزش روزانه 50 الی 100 تار مو طبیعی است اما اگر از این مقدار بیشتر باشد، بهتر است که به فکر درمان باشید. روش‌های خانگی و تکنیک‌های موجود در مراکز درمانی و کلینیک‌های زیبایی همگی در درمان ریزش مو موثر هستند.

دلایل ریزش مو

ممکن است ریزش موهای شما دلایلی شایع مانند استرس، تغذیه نامناسب و تغییرات دوران بارداری داشته باشد که با بهبود بخشیدن به روند زندگی خود و استفاده از مکمل می‌توان جلوی ریزش مو را بگیرید. اما ریزش مو می تواند نتیجه اتفاقات مهم‌تری مثل بیماری‌های پوستی یا مشکلات غده تیروئید در بدن باشد که فقط با نظر پزشک متخصص قابل تشخیص است. گاهی ریزش مو میتواند از عوارض استفاده از داروهای ضدافسردگی، ضداسترس و کاهش التهاب باشد. در مراجعه به مطب پزشک متخصص شما تمامی داروهای مصرفی را ذکر کرده و در صورت نیاز آزمایش‌هایی برای تشخیص نهایی انجام می‌دهید.

بهترین درمان ریزش مو زنان

درمان ریزش مو با روش های خانگی

جدای از مراقبت‌های رایج مانند استفاده از شامپوهای ضدریزش، روش‌های متنوعی برای درمان ریزش مو بدون مراجعه به پزشک نیز ارائه می‌شوند. ماسک‌های خانگی تهیه شده از آب پیاز و برنج و یا تخم مرغ و شیر و جو، به افزایش استحکام ساقه مو و تقویت آن کمک می‌کنند. همچنین ماسک تخم مرغ و چای سبز نیز در افزایش جریان خون پوست سر موثر می‌باشد اما نباید انتظار درمان قطعی داشته باشید.

درمان ریزش مو با مراجعه به کلینیک های زیبایی

امروزه روشهای زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد اما قبل از بررسی تکنیکهای مختلف در نظر داشته باشید که ریزش مو میتواند دلایل مهم و متنوعی داشته باشد.اگر ریزش موهای شما ناگهانی رخ داده و تا به حال چنین تجربه ای داشتید حتما با مراجعه به مراکز درمانی و کلینیکها و با نظر پزشک به علت این موضوع پی ببرید. سپس از تکنیکهای مختلف مانند مزوتراپی و پیآرپی برای درمان استفاده کنید. 

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو از جمله روش‌های درمان ریزش مو است که اغلب در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. این عمل طی 40 دقیقه و با تزریق محلول‌هایی متناسب با نیاز پوست سر و موی شما صورت میگیرد. این محلول‌ها اغلب حاوی ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، آمینواسیدها و عصاره گیاهان هستند. داروهای مورد نظر در عمق یک میلی‌متری به وسیله سوزن‌های جراحی کوچک تزریق می‌شوند سپس توسط فولیکول‌های مو جذب می‌شوند.

مزوتراپی مو چیست؟

دوره های مزوتراپی مو

با توجه به اینکه نیاز فولیکول‌های مو به مواد مغذی و ویتامین‌ها قطع نمی‌شود، مزوتراپی نیاز به تمدید دارد. البته این موضوع به مقدار نیاز موهای شما و شرایط فیزیکی مو بستگی دارد اما به طور کلی پزشکان انجام مزوتراپی مو را دوبار در سال، پیشنهاد می‌کنند.

فواید مزوتراپی مو

در این روش فولیکول های مو به طور مستقیم تحریک می‌شوند و محلول‌های تقویتی به ریشه تزریق می‌شوند در نتیجه اثرگذاری این روش بسیار مطلوب است. در طی انجام مزوتراپی مو، تولید کلاژن و گردش خون در پوست سر تقویت می‌شوند و از سرعت ریزش مو کاسته می‌شود. مزوتراپی با ترمیم سلول‌های مو، فولیکول‌ها را احیا و ساقه مو را ضخیم‌تر می‌کند.

در مقابل نکته‌ای که در درمان ریزش مو با روش‌های خانگی حائز اهمیت است، نداشتن حساسیت پوست سر به ماسک‌های خانگی و تشدید نشدن عفونت‌های پوست سر می‌باشد. با توجه به موارد فوق میتوان علت استقبال زیاد از این عمل را درک کرد. در کنار تمامی این موارد حتما اهمیت ویژهای برای آزمایشات قبل از عمل و نظر متخصص برای انتخاب نوع محلول و مقدار تزریق، قائل شوید.

  • th beauty