مجله ی زیبایی و سلامتی

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عمل بینی می تواند صرفاً با هدف تناسب بخشی اعضای صورت به یکدیگر و بهبود زیبایی انجام گیرد. بینی ها را با توجه به میزان ضخامت پوست و چربی به دو دسته‌ی استخوانی و گوشتی تقسیم می‌کنند. ضخامت پوست به تنهایی یکی از عوامل بزرگ دیده شدن بینی است. بزرگ بودن حفره های بینی، پره‌های پهن، منافذ باز و بزرگ روی بینی و غضروف ضعیف از دیگر مشخصه های بینی های گوشتی هستند. عمل بینی گوشتی نکاتی دارد که اگر دوست دارید در مورد آن بیشتر بدانید در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

احتمال بازگشت بینی گوشتی به فرم قبل از عمل

بینی های استخوانی برخلاف بینی های گوشتی عضروف محکم و پوست نازکی دارد. این نکته در مورد بینی استخوانی باعث آسان تر بودن جراحی بینی می‌شود. برای عمل بینی استخوانی کافی است جراح بخشی از غضروف را تراش داده و کوچک کند و نگرانی خاصی در مورد تاثیر عمل وجود ندارد. اما برای بینی گوشتی این موضوع صادق نیست. همواره برای عمل بینی گوشتی این نگرانی وجود داشته است که آیا بعد از عمل حالت بینی ثابت می‌ماند یا بینی تغییر شکل می‌دهد؟ 

جراحی بینی گوشتی

علت این نگرانی از آنجاست که غضروف ضعیف بینی گوشتی بعد از تراش خوردن و کوچک شدن و تغییر شکل نوک، نمی‌تواند حالت جدید را حفظ کند و به پایین متمایل می‌شود. تقریبا این باور ثابت شده که هیچ تضمینی برای عدم برگشت بینی گوشتی وجود ندارد. در حال حاضر اما به علت پیشرفت روش‌های عمل و پدیدآمدن شیوه‌های مدرن، این نگرانی برطرف شده است. دیگر برای جراحی بینی گوشتی مانند بینی استخوانی عمل نمی‌شود و برای ایجاد تناسب، عملِ برش دادن و کوچک کردن شبیه آنچه روی بینی اجرا می‌شود انجام نمی‌پذیرد. 

روش پذیرفته شده‌ی کنونی برای جراحی بینی گوشتی، تقویت غضروف به جای کم کردن آن است. به این صورت که از نقاط دیگر مانند تیغه‌ی میانی بینی یا پشت گوش قطعات غضروف را برمی‌دارند و به نقاط ضعیف بینی اضافه می‌کنند. در صورت انجام این کار، بعد از عمل نوک بینی تغییر شکل نمی‌دهد و حالت خود را حفظ می‌کند. این کار از طرفی دیگر باعث تحت فشار قرار گرفتن پوست و کاهش ضخامت آن نیز می‌شود.

البته عمل بینی گوشتی به افزودن غضروف خلاصه نمی‌شود. پره‌های بینی از طریق تراش دادن به شکل جزیی کوچک می‌شوند و از ارتفاع شان کاسته می‌شود. ضمنا در صورتی که بینی دارای قوز باشد، راهی جز تراش دادن آن نیست. 

 

عمل بینی گوشتی

انواع بینی گوشتی براساس میزان فعالیت غدد چربی

همانطور که پیش تر گفته شدضخامت پوست ویژگی مشترک بینی‌های گوشتی است. اما این نوع بینی‌ها گستره‌ی وسیعی دارند. برخی از بینی‌های گوشتی غدد چربی فعالی نیز دارند. عمل بینی گوشتی در این شرایط برای جراح کار ساده تری است نسبت به زمانی که بینی گوشتی، غدد چربی فعال نداشته باشد. زیرا در این صورت باید مقدار محدودی از غدد چربی با احتیاط بالا برداشته شوند تا از ضخامت پوست کاسته شود. 

انجام این کار مهارت بالایی نیاز دارد و بهتر است توسط جراحان بسیار با تجربه صورت گیرد.

به علت روش متفاوتی که عمل بینی گوشتی دارد، فرآیند عمل زمان بیشتری نیاز دارد و دوره ی نقاهت طولانی تری نیز خواهد داشت. هم چنین مدت بیشتری به استفاده از چسب محافظ نیاز است. در صورتی که عمل توسط متخصص ماهر انجام شود، امکان بازگشت بینی به فرم قبل از عمل بسیار کم است.

 

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

 

امروزه وقتی با دقت به صورت افراد نگاه می اندازیم می بینیم که تقریبا همه بینی های خود را عمل کرده اند. اگر در قدیم عمل زیبایی بینی را خانم ها و دختران جوان انجام می دادند اما امروزه با به وجود آمدن متدهای جدید و نوین جراحی بینی آقایون هم بینی خود را عمل زیبایی بینی می کنند.

اما آیا همه افراد با عمل زیبایی بینی زیبا شده اند؟ این عمل جراحی می تواند چقدر روی زیبایی شما تاثیرگذار باشد؟

در این مقاله می خواهیم راجع به نکاتی صحبت کنیم که با کمک آنها بتوانیم برای عمل زیبایی بینی خود به گونه ای تصمیم بگیریم که در نهایت عمل زیبایی بینی روی صورتمان بنشیند و چهره مان را دلنشین کند.

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی با کدام مدل به صورت شما می آید؟

جراحی بینی با هدف زیبایی به سه دسته کلی عروسکی یا فانتزی، نیمه فانتزی و طبیعی تقسیم می شود. قبل از اینکه برای عمل زیبایی بینی تصمیم بگیرید و اقدام کنید ببینید می خواهید بینی تان چه شکلی باشد. اگر بینی گوشتی دارید بهتر از بینی خود را طبیعی عمل کنید. غضروف تیغه بینی شما نرم است. با اینکه بینی شما با متد جدید جراحی می شود و در این روش نوک بینی شما تقویت غضروفی می شود اما با هم بهتر است که عمل بینی عروسکی را فراموش کنید. تا در نهایت از نتیجه عمل زیبایی بینی تان راضی باشید.

و اما اگر بینی شما استخوانی است، می توانید از هر سه مدل جراحی زیبایی بینی استفاده کنید. اما دقت کنید باید بینی به صورتتان بنشیند. بهترین نوع عمل زیبایی بینی برای آقایون جراحی بینی نیمه فانتزی است. در این روش عیوب ظاهری مانند قوس روی تیغه بینی و انحراف آن برطرف می شود و کمی نوک بینی به سمت بالا کشیده می شود، در نتیجه روی تیغه بینی قوس کمی شکل می گیرد. این مدل جراحی بینی را آقایان بیشتر می پسندند. به این دلیل که ابهت و مردانگی چهره آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

اما اکثر خانم ها به طرف عمل زیبایی بینی فانتزی می روند. دوست دارند بینی شان دارای قوس بیشتری باشد و نوک بینی به طرف بالا کشیده باشد. اگر استخوان بندی ریز و صورت به اصطلاح بی بی فیسی دارید این نوع عمل بینی می تواند صورتتان را زیباتر کند. اما اگر جزء خانم ها با استخوان بندی درشت هستید . صورت به نسبت بزرگتری دارید پیشنهاد می کنیم به عمل زیبایی بینی با مدل نیمه فانتزی فکر کنید.

البته در عمل زیبایی بینی موارد زیادی تاثیر گذار است. اینکه شما چه مدلی را انتخاب کنید و به صورتتان می آید در یک جلسه مشاوره که پزشک جراح تان دارید مشخص می شود. 

در انتخاب پزشک جراح بسیار دقت کنید. پزشکی را انتخاب کنید که تجربه و تخصص بالایی در عمل زیبایی بینی با مدل های مختلف داشته باشد. چرا که تبحر پزشک می تواند روی نتیجه عمل شما تاثیرگذار باشد.

عمل زیبایی بینی

اما همه چیز به قبل عمل بینی مربوط نمی شود. نباید مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی را دست کم گرفت. اگر از بینی تازه جراحی شده تان به خوبی مراقبت نکنید می تواند باعث انحراف و بد فرم گرفتن شود و شما را مجبور به عمل ترمیمی بینی کند.

یکی از مواردی که نباید هیچ وقت فراموش کنید این است که طرز درست زدن چسب بینی را از پزشک تان بپرسید. اگر شما دارای بینی گوشتی بودید و آن را عمل کردید بهتر است به مدت بیشتری به بینی چسب بزنید تا به حالت گرفتن آن کمک کنید. از عینک آفتابی و طبی تا مدتی استفاده نکنید تا سنگینی این عینک ها موجب نشود بینی شما بد حالت شود و رد عینک روی بینی شما بماند.

اگر بتوانید به درستی راجع به مدل عمل بینی تان تصمیم بگیرید، پزشک متخصصی را انتخاب کنید و سپس مراقبتهای بعد عمل را به خوبی رعایت کنید می توانید مطمئن باشید که بعد از عمل زیبایی بینی چهره بسیار زیبا ئ دلنشینی خواهید داشت. 

برای مشاهده نمونه کارهای یک پزشک باتجربه به drtehranbeauty مراجعه کنید.

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

عمل بینی ترمیمی یا ثانویه معمولاً زمانی انجام می‌شود که بیمار، خواه جراحی اول از نوع زیبایی بوده و یا درمانی، از نتیجه عمل خشنود نیست و برای برطرف کردن ناخشنودی نیاز به جراحی مجدد دارد. البته لازم بذکر است که اگر بیماران قبل از انجام جراحی راهنمای قبل و بعد از عمل بینی را مطالعه و رعایت کنند احتمال نیاز پیدا کردن به جراحی ترمیمی بسیار کاهش می یابد. عمل بینی ترمیمی باید با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود چرا که قرار است روی بافتی که یک بار دست خورده عمل جدیدی انجام شود که این کار بسیار مشکلی است.

زمان ایده آل انجام این جراحی

 حداقل یک سال باید از انجام عمل اولیه بگذرد؛ چرا که معمولاً نتیجه نهایی عمل بعد از یک سال مشخص میشود. در این مدت تورم و زخم‌های داخلی به طور کامل بهبود می یابند. همچنین، به خاطر داشته باشید که از انجام این عمل باید یک انتظار واقع گرایانه داشته باشید و خیلی رویایی فکر نکنید؛ چرا که با توجه به دشواری عمل، کسب نتیجه مطلوب نیز کار سختی خواهد بود

بنابراین، در صورتی که نیت انجام این کار را دارید، بهتر است شتاب نکنید و در انتخاب متخصص عمل بینی ترمیمی دقت نمایید.

عمل بینی ترمیمی

ویژگیهای یک جراح ماهر ترمیم بینی

  • با توجه به اینکه این عمل نسبت به جراحی اولیه پیچیدگی بیشتری دارد، مراقبت‌های بیشتری پس از انجام عمل ثانویه مورد نیاز است. از آنجا که احتمال اینکه بافت داخلی بینی شما آسیب دیده باشد، وجود دارد بنابراین یک جراح با تجربه و ماهر حتماً اطلاعات لازم را در مورد مراقبتهای قبل و بعد از عمل بینی ترمیمی در اختیار بیماران خود قرار می دهد.
  • بخاطر داشته باشید که مدت زمان انجام این عمل طولانی است، بهتر است جراحی را انتخاب نمایید که توانایی لازم برای مدیریت روند انجام جراحی را داشته باشد.
  • در برخی موارد، عمل بینی ثانویه اولین و آخرین راه پیش روی شما و در صورتی که بهترین جراح بینی ترمیمی را انتخاب کرده باشید قطعاً شما را از سایر روش های موجود برای رفع مشکل تان آگاه خواهد کرد.
  • با وجود اینکه بسیاری از افراد به بینی‌های قوس‌دار علاقه دارند، اما این روش جراحی چندان توصیه نمی‌شود؛ چرا که قسمت عمده‌ای از بافت‌های بینی در این روش از بین می‌رود. بنابراین، بهترین جراح بینی ترمیمی به جای اینکه از میزان بافت‌های باقی‌مانده مجدداً کم کند، تلاش می‌کند تا پشت بینی را تقویت کند که ظاهری طبیعی‌تر به آن ببخشد. انجام این کار، به مراتب سخت‌تر از برداشتن بافت بینی است.
  • با توجه به اینکه در جراحی نخست، تعدادی برش و زخم در بینی ایجاد شده، در جراحی ثانویه امکان ایجاد برش‌های متعدد وجود ندارد. بنابراین، بهترین جراح بینی ترمیمی باید بتواند با اختیارات محدود، برش‌های مورد نیاز را ایجاد و ترمیم را آغاز کند.
  • برای ایجاد فرم جدید، به هیچ وجه نباید به سوراخ‌های بینی دست زده شود. چرا که تغییر ظاهری سوراخ بینی، به وضوح گویای انجام عمل بینی است و این مسئله برای افرادی که خواهان بینی با شکل طبیعی هستند، چندان مورد قبول نیست.
  • عمل بینی ثانویه

انتخاب بهترین جراح برای عمل ترمیمی بینی

برای دستیابی به این منظور از نمونه کارهای جراحان دیدن کنید. جهت اطمینان بیشتر، اطلاعات تماس افرادی که تاکنون نزد او این جراحی را انجام داده‌اند به نحوی بدست آورده و با آنها صحبت کنید. حتماً با خود جراح یک جلسه مشاوره داشته باشید و خواسته خود را به طور دقیق برای جراح مشخص کنید همچنین اطلاعات کاملی از سوابق پزشکی‌تان در اختیارش قرار دهید و نکته آخر اینکه حتماً از وی بخواهید شما را در جریان روند انجام جراحی، مراقبت‌های لازم و هزینه مورد نیاز قرار دهد.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از مشاوران و متخصصان سایت دکتر تهران بیوتی نیز بهره ببرید.

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

زمانیکه افراد درباره بینی خود صحبت می کنند، معمولا کلمه ی استخوانی یا گوشتی را به کار می برند. استفاده از این الفاظ ی حکمت نیست. جراحان زیبایی بینی، بینی مراجعین را قبل از عمل، از نظر فرم و بافت بینی به دو دسته تقسیم می کنند. بینی گوشتی و بینی استخوانی. ویژگی بینی های استخوانی، بافت استخوانی و غضروفی محکم و قوی است و مشکل رایج این فرم بینی، قوز روی بینی است؛ این پدیده را معمولا به اسم بینی عقابی می شناسند. پوست این مدل بینی معمولا نازک است و چربی ساز های فعال کمی دارد. در برابر آن عمل بینی گوشتی وجود دارد. بینی های گوشتی معمولا غضروف ضعیف و انعطاف پذیر و پوست  ضخیم و چربی دارند. مشکل بینی های گوشتی نیز مشکلاتی از قبیل پهن بودن نوک بینی، بزرگی سوراخ ها، پهن بودن پل بینی و ضخامت بیش از حد پوست بینی است. 

عمل بینی گوشتی

خصوصیات بینی گوشتی

بارز ترین ویژگی بینی های گوشتی، ضخیم بودن پوست و غدد چربی فراوان آن است. حجمی که از بینی گوشتی دیده می شود، عمدتا مربوط به پوست آن است. در بینی های گوشتی برخلاف بینی استخوانی پهن ترین قسمت بینی اندکی بالاتر از نوک بینی است. به صورتی که وقتی از زیر به بینی گوشتی نگاه کنید با یک فرم دایره یا ذوزنقه ای مواجه می شوید. در حالی که در بینی های استخوانی این فرم به شکل مثلث است.

روش انجام عمل بینی گوشتی

در رابطه با عمل بینی گوشتی همواره تردیدهایی وجود داشته است. علت آن هم پیچیدگی عمل بینی گوشتی به علت ضعف غضروف بینی و ضخامت پوست آن است. برای عمل بینی گوشتی بر خلاف بینی استخوانی نمی توان تنها با ایجاد برش و تراش ساختمان بینی به نتیجه ی مطلوب رسید. زیرا ضعیف بودن غضروف باعث می شود پس از عمل فرم بینی به حالت قبلی خود بازگردد یا نوک بینی به سمت پایین متمایل شود. اکنون اما روش های عمل بینی ارتقا یافته اند و جراحان برای عمل بینی های گوشتی به کاهش دادن حجم غضروف اکتفا نمی کنند بلکه غضروف بینی را تقویت می کنند تا احتمال بازگشت حالت بینی کاهش یابد و قسمتی از تغییرات روی پوست بینی و با برداشتن غدد چربی اضافی انجام می شود. 

اگر بینی شما گوشتی است و قصد انجام عمل را دارید، باید بدانید عمل بینی گوشتی حساسیت بیشتری دارد و بعد از عمل نیز نیاز به مراقبت ویژه تری دارد. زیرا روش های متفاوتی برای اعمال تغییرات لازم به کار بسته می شوند. مثلا عمل بینی های گوشتی عمدتا به روش باز انجام می شود. یعنی پوست بینی از جای آن بلند می شود. در نتیجه عمل بینی گوشتی زمان بیشتری می برد و دوره ی نقاهت طولانی تری دارد زیرا پوست نیز برای اتصال مجدد نیاز به زمان دارد. همینطور زمان بیشتری باید از چسب محافظ بینی استفاده شود. 

بینی گوشتی

حاصل نهایی عمل بینی گوشتی

به طور کلی باید نسبت به نتیجه ی عمل بینی انتظار منطقی داشته باشید. باید هر توقعی که از انجام جراحی دارید را با پزشک خود در میان بگذارید تا بعد از عمل نارضایتی ای پیش نیاید. در صورتی که بینی شما از نوع گوشتی و پهن است، معمولا نمی توانید توقع ایجاد یک فرم فانتزی و عروسکی داشته باشید. زیرا کوچک کردن یا قوس دادن زیاد به این نوع بینی ها ممکن نیست. اگر با مراجعه به جراح با تجربه و مشورت کافی و داشتن توقع منطقی اقدام به عمل جراحی بینی کنید، از نتیجه ی عمل خود راضی خواهید بود. 

منبع: https://drtehranbeauty.com/%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%d8%aa%db%8c/

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

انگیزه افراد برای انجام عمل بینی با هم یکسان نیست. ممکن است در بعضی موارد مشکلات جزئی و ناشی از حساسیت زیاد باشد و برخی افراد مشکلات سنگینی تنفسی دارند و عمل بینی برایشان یک عمل حیاتی است . در همه ی این موارد  شخص با انجام عمل در نهایت به دنبال نتیجه ای طبیعی از عمل است و نمی خواهد تغییرات خیلی براق و واضحی روی بینی اش اعمال شود. چنین مواردی را به طور کلی عمل بینی طبیعی میگویند. یعنی جراح با حفظ مناسبات طبیعی صورت شخص، مشکلات ظاهری جزئی و مصائب تنفسی فرد را رفع می کند. 

در تقابل با عمل بینی طبیعی،عمل بینی فانتزی وجود دارد که نام عمل بینی عروسکی را نیز برای آن به کار می برند؛ در این نوع عمل بینی تلاش پزشک هدف دیده شدن بیشتر را دنبال می کند.

 

عمل بینی طبیعی

 

تفاوت جراحی بینی عروسکی با طبیعی

مشخصه ی اصلی بینی طبیعی حفظ تناسب اولیه ی بینی با دیگر اعضا است. اما در عمل بینی عروسکی، زاویه ی نوک بینی با لب بالایی به بیش از صد درجه افزایش می یابد. تا نوک بینی به فرد روبرو سلام کند. این اختلاف زاویه مطابق با استانداردهای زیبایی پذیرفته شده است. البته باید توجه داشت عمل به شیوه ی عروسکی نیز باید با توجه به تناسب اعضای صورت انجام شود و در صورتی که این مدل بینی با بقیه اجزای صورت هماهنگ نباشد نتیجه ی عمل چندان رضایت بخش نخواهد بود. 

در عمل بینی طبیعی، اندازه ی سوراخ ها و زاویه ی نوک بینی تغییر چندانی نمی کند اما بینی عروسکی مشخصا دارای سوراخ های کوچک و نوک بالا آمده است.

 

ویژگی هایی که باید حین عمل بینی طبیعی اعمال شود

متقارن بودن طبیعی پره های بینی:

در عمل بینی عروسکی پره های بینی به علت اعمال تغییرات عمده به شدت دستکاری می شوند و ممکن است تقارن دو پره ی بینی بر اثر عمل از بین برود. این تقارن از مهم ترین عوامل طبیعی شمرده شدن بینی است.

اندازه ی پره های بینی:

اندازه ی پره های بینی فاکتور دیگری است که حین عمل بینی عروسکی تغییر می کند. در عمل بینی طبیعی اما سایز پره ها نباید عوض شود زیرا می تواند عملکرد بینی را مختل کند. 

اندازه ی طبیعی بینی:

تناسب مهم ترین عامل در زیبایی است. این تناسب در عمل طبیعی بینی باید مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که قرار است بینی کوچک شود، نباید تناسب اندازه ی آن  با دیگر اعضای صورت به هم بخورد.

زاویه پشتی بینی:

داشتن قوز یکی از عواملی است که افراد به خاطر آن اقدام به انجام عمل بینی طبیعی می کنند. نکته ی مهم در رفع این مشکل این است که بینی پس از عمل حالت قوس دار به خود نگیرد و شکل صاف و طبیعی خود را حفظ کند. در عمل بینی عروسکی، بینی از بالا تا نوک دارای زاویه می شود و در برخی موارد در صورتی که جراح بینی نابلد و بی تجربه باشد، در قوس بینی یک حالت شکستگی پیش می آید که اصطلاحا می گویند بینی به شکل زین اسب در آمده است.

عمل بینی

فواید عمل بینی طبیعی

  • غیر قابل رویت بودن تغییر ایجاد شده

  • حفظ تناسب و ظاهر طبیعی بینی

  • از بین رفتن قوز غضروف و کاستی های ظاهری بینی

  • ثابت بودن ظاهر بینی و عدم برگشت به شکل اولیه 

  • کم بودن مدت زمان عمل

  • کوتاه بودن دوره ی نقاهت بعد از جراحی

  • عوارض کمتر عمل نسبت به عمل بینی عروسکی

عمل بینی طبیعی به بینی شما یک زیبایی طبیعی و معقول می بخشد. در صورتی که به فرم های فانتزی علاقه ی چندانی نداشته و می خواهید صرفا یک بینی طبیعی داشته باشید و دیگران به سادگی به عملی که انجام داده اید پی نبرند، عمل بینی به صورت طبیعی بهترین گزینه برای شماست. مجموعه دکتر تهران بیوتی آماده است تا این عمل بینی را به بهترین نحو برای شما انجام دهد.

 

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

اگر از جمله افرادی هستید که وقتی وارد یک فروشگاه می شوید، اول به قیمت اجناس توجه می کنید و بعد از گشت و گذار کامل در فروشگاه ممکن است چیزی را فقط به دلیل اینکه ارزان است بخرید؛ باید بدانید که اگر در مورد زیبایی خود و عمل بینی هم بخواهید مثل موارد بالا صرفا بر اساس هزینه عمل بینی و چون ارزان است اقدام به انجام جراحی بینی کنید، به سرعت و به شدت پشیمان خواهید شد. زندگی آنقدر ساده نیست که استراتژی شما برای همه موارد یکسان باشد. زیبایی ظاهری شما چیزی است که یک عمر با شما همراه خواهد بود و چیزی نیست که ریسک پذیر باشد.

هزینه عمل بینی

چه طور بهترین هزینه عمل بینی را به دست بیاوریم؟

این یک تصمیم شخصی و اقتصادی است. پس اول به بهبود زیبایی خود بیاندیشید برای این کار اطلاعات خود را درباره عمل بینی و نوع بینی خودتان افزایش دهید. سپس با چند پزشک مختلف وقت مشاوره بگیرید و هزینه عمل بینی در کنار نکات و ویژگی هایی که آنها بیان می کنند را تحت نظر داشته باشید. برای این که انتخاب این مشاوران می توانید با پرس و جو از آشنایانی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند و جستجو در فضای اینترنت و فروم ها اقدام کنید. پس از حضور در مطب هر یک از پزشکان شما یک لیست شامل اطلاعاتی که آنها در اختیارتان قرار داده اند خواهید داشت و با کامل شدن این لیست و به دست آوردن یک عدد به عنوان میانگین هزینه عمل بینی کار مقایسه را شروع کنید. 

1- بیانات کدام یک با اطلاعاتی که به طور شخصی جمع آوری کرده اید تطابق دارد و به نوعی به واقعیت ذهنی شما نزدیک تر است؟ رده بندی کنید.

2- هزینه عمل بینی کدام یک از میانگین بالاتر و کدام از میانگین پایین تر قرار دارد، علامت بزنید و رتبه بندی کنید.

3- رزومه کاری کدام پزشک به نسبت عمل بینی مد نظر شما قوی تر بوده است؟ معمولا جراحان زیبایی تصاویری از قبل و بعد از عمل بینی بیماران خود دارند با در نظر گرفتن تصویر بیمار قبل از عمل ببنید که بینی کدام یک شباهت بیشتری به شما دارد؟ و بعد از عمل زیبایی بینی آیا به شکل و زیبایی مد نظر شما رسیده است؟ اگر آشنایان این پزشک را معرفی کرده اند، می توانید از تجربیات آنها هم استفاده کنید.

4-امکانات کلینیکی که جراح مربوطه در آنجا عمل بینی انجام می دهد را برای هر کدام از جراحان در نظر گرفته و مقایسه کنید؛ اگر یک کلینیک به نظر شما بیش از حد شلوغ است یا یک جراح تعداد زیادی عمل بینی در روز انجام می دهد، می توانید آن را حذف شده در نظر بگیرید. به ترتیب امکانات رده بندی کنید.

حال شما برای هر چهار ستون بالا رتبه دارید و می توانید با میانگین گرفتن از رتبه ی پزشک در یک ستون کلی، یک رده بندی کلی ایجاد کنید که در واقع این رده بندی بهترین هزینه عمل بینی را به شما پیشنهاد می دهد.

 

هزینه ی عمل بینی

معرفی یک کلینیک مجهز با پزشکان با تجربه

نام دکتر تهران بیوتی را به خاطر داشته باشید، شما می توانید به سادگی وقت مشاوره عمل بینی دریافت کنید و پزشکانی با تجربه در مورد هزینه عمل بینی خود صحبت کنید. همچنین این مجموع امکان عمل های زیبایی دیگر به جز عمل بینی را به شما پیشنهاد می دهد.

 

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

 

بینی دارای فیزیولوژی بسیار پیچیده ای است و یکی از مهمترین اعضای بدن در نگهداری سلامت کلی فرد و حفظ سایر اعضای بدن است. وظایف اصلی بینی امکان تنفس، حس بویایی، تصفیه ذرات هوا، تنظیم دمای بدن، تنظیم رطوبت بدن، و نقش در تکلم است که اختلال در هریک مشکل آفرین است. اماگاهی نیز پیش می آید که ساختار داخلی بینی سالم اما فرد از ظاهر بینی خود راضی نیست و قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارد. 

بطور کلی هدف از جراحی بینی را میتوان به دو دسته تقسیم کرد:

- جراحی هایی که در جهت اصلاح عملکرد بینی انجام می شوند و بطور عمده اصلاح انحراف تیغه میانی بینی را شامل می شود. مشکلات دیگری مانند پولیپ و تورم بافت های داخل بینی نیز ممکن است نیازمند جراحی های پیچیده تری باشد که اغلب مستلزم استفاده از روش های اندوسکوپیک است.

- دسته دوم جراحی هایی با هدف تغییر ظاهر بینی و زیبایی است که راینو پلاستی یا همان عمل زیبایی بینی است. از سه علت شایع مشکلات تنفسی در بیماران داوطلب جراحی پلاستیک بینی، دو علت آن، یعنی انحراف تیغه بینی و رشد بیش از اندازه شاخک های بینی، همزمان با عمل زیبایی بینی قابل اصلاح اند. اما علت سوم که شامل پولیپ های بینی و سینوزیت مزمن است، بهتر است در مرحله جداگانه ای، پیش از انجام جراحی پلاستیک بینی، تحت درمان مناسب قرار گیرد.

 

 

شرایط لازم برای انجام یک عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی به شرط داشتن رشد کامل جسمانی برای دختران از سن 15 سالگی و برای پسران از سن 17 سالگی امکان پذیر است که در صورت مهارت جراح هیچ گونه ردپایی از عمل بر جای نخواهد ماند. هم چنین دقت داشته باشید که آسپرین و داروهای مشابه آن مانند بروفن دست کم دو هفته بیش از عمل نباید مصرف شوند زیرا تمایل به خونریزی را افزایش می دهند. در صورت سرماخوردگی ویروسی لازم است عمل جراحی به مدت چند هفته به تعویق بیفتد. 

توقع غیر واقعی از عمل زیبایی بینی نداشته باشید

اصرار زیاد بر بیش از حد کوچک شدن بینی نداشته باشید زیرا بینی باید با سایر اعضای صورت نیز هماهنگی داشته باشد و ضمناً مشکل تنفسی نیز برایتان بوجود نیاید. گاهی به علت پانسمان داخل بینی احساس سنگینی و درد خفیف در ناحیه صورت و پیشانی وجود دارد که جای نگرانی ندارد و با مسکن های ساده مانند استامینوفن قابل رفع است. در مورد نتیجه نهایی جراحی زود قضاوت نکنید حداقل یکسال تا خوابیدن ورم ها و مشخص شدن فرم اصلی فرصت نیاز است.

استفاده از لیزر در عمل زیبایی بینی

در بسیاری از جراحی های ظریف داخل بینی می توان از لیزر استفاده کرد که با خونریزی کمتری همراه است اما در عمل زیبایی بینی، لیزر نقش عمده ای در نتیجه نهایی ندارد و مهارت جراح در جراحی تعیین کننده نتیجه خواهد بود.

 

 

عوارض احتمالی یک عمل زیبایی بینی

عوارض جراحی بینی را به دو دسته عوارض تنفسی و عوارض زیبایی تقسیم می شوند.

عوارض تنفسی مثل چسبندگی های داخل بینی، برطرف نشدن انحراف تیغه بینی، تنگ شدن سوراخ های بینی و تنگی دریچه داخلی بینی که از وخیم ترین عوارض تنفسی جراحی های بینی است و در اثر برداشتن بیش از حد بافت ها و غضروف های بینی ایجاد می شود.

عوارض زیبایی مثل زینی شدن شکل بینی در اثر برداشتن بیش از حد قوز استخوانی و یا غضروفی، انحراف قسمت استخوانی یا غضروفی بینی، فرورفتگی های پره های بینی به دنبال برداشته شدن غضروف های پره های بینی برای جمع کردن نوک بینی، بالا رفتن یا افتادگی بیش از حد نوک بینی و...

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

قرار داشتن بینی در مرکز صورت فرد می تواند تأثیر بسزایی در زیبایی او داشته باشد ، حتی اگر چشم های زیبا و بزرگی داشته باشید اما اندازه بینی شما برای صورت شما مناسب نباشد و یا بینی شما کج باشد. شما به خوبی دیده نشده اید و از پتانسیل خدادادی چهره خود به هیچ وجه استفاده نکرده اید. اگر رفقای شما جراحی زیبایی بینی داشته اند ، احتمالاً شنیده اید که هر یک نظر متفاوتی دارند. در اینجا می خواهیم با جراحی بینی، روش ها و نکات آن آشنا شویم تا بتوانیم بهتر عمل کنیم و به دلیل ناآگاهی زحمات دست پزشک و زیبایی مان را خراب نکنیم.

عمل بینی

انواع مختلف جراحی بینی

عمل بینی ، جراحی بینی گوشتی ، جراحی بینی استخوانی به طور کلی ، جراحی زیبایی بینی به دو دسته تقسیم می شود: ترمیم ساختاری و رینوپلاستی. دسته اول برای درمان شکستگی بینی ، بهبود عملکرد و رفع مشکلات تنفسی و موارد مشابه است ، اما دسته دوم فقط جراحی برای زیباسازی صورت است. در نتیجه ، برخی افراد این دو جراحی زیبایی بینی را برای تحمل مشکلات جراحی یک بار ترکیب می کنند.

میانگین سن برای انجام عمل بینی

قبل از انجام عمل بینی، اطمینان حاصل کنید که رشد صفحات استخوانی شما کامل است و دیگر تغییری در ظاهر غظروف بینی خود مشاهده نمی کنید. این رشد در افراد مختلف متفاوت است اما میانگین آن برای دختران 16 سال و پسران تا 21 سال است. البته اگر بینی گوشتی داشته باشید اوضاع کمی متفاوت می شود. بنابراین ، به طور کلی ، بهتر است در سنین پایین عمل بینی انجام ندهیم، زیرا جراحی بینی رابطه مستقیمی با چهره ما دارد و بقیه عمر بر زیبایی ما تأثیر خواهد گذاشت.

جراحی بینی

قبل از جراحی بینی چه طور عمل کنیم

اگر به دلیل مصرف داروهای خاص خون شما رقیق شده است، ده روز قبل از عمل خوردن دارو را متوقف کنید ، زیرا قطعاً در حین و بعد از رینوپلاستی خونریزی خواهید داشت و وقتی خون بسیار نازک باشد جلوگیری از خروج آن کار مشکلی خواهد بود. در مورد مشکلات سلامتی خود به جراح بینی خود بگویید و از او مشاوره بگیرید ، به خصوص اگر در تنفس مشکل دارید و آسم دارید.لباسی که میپوشید باید به قدری گشاد باشد که بدون تماس با بینی بتوانید آن را عوض کنید. سیگار و الکل را ماه قبل از عمل کنار بگذارید و چون این کار را باید بعد از عمل هم ادامه دهید، اگر اعتیاد دارید بهتر است چند ماه قبل ترک کرده باشید. مردانی که داشتن ریش و سبیل برای آنها عادت شده است بهتر است آنرا قبل از عمل ترک کنند، صورت شما باید کاملا بی مو و صاف باشد. آزمایشاتی که پزشک در نسخه نوشته را به طور کامل انجام دهید و از او بخواهید تا با دقت نتایج را بررسی کند.

جراحی بینی ناشتا انجام می شود، بهتر است خود را برای یک هفته مصرف مایعات و سوپ آماده کنید.

 

 

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

 

افراد به جهت رفع نقایص ظاهری و داخلی بینی اقدام به عمل بینی می کنند. مواردی مانند قوز زیاد، افتادگی بینی، گوشتی و پهن بودن بینی، انحراف یا کجی بینی و ... می توانند از دلایل تمایل به جراحی بینی باشند. البته این نکته نیز وجود دارد که اغلب افرادی که به دلیل مشکل داخلی بینی نیاز به جراحی بینی پیدا می کنند تصمیم میگیرند که از فرصت پیش آمده بهره کامل ببرند و اگر نقصی در ظاهر بینی شان وجود داشته باشد نیز برطرف کنند. در این میان نگاه مردان و زنان به برطرف کردن نقص ظاهری بینی تفاوت هایی دارد. مردان تمایل به ایجاد تغییرات زیاد در ظاهر بینی ندارند و به برطرف کردن قوز بینی یا افتادگی نوک بینی قانع هستند و عمل بینی طبیعی را ترجیح می دهند به این معنی که بینی به گونه ای عمل می شود که اثری از جراحی در آن دیده نمی شود و ظاهری طبیعی و متناسب با فرم و سایر اجزای صورت پیدا می کند در واقع  به اصلاح انحراف و یکسان کردن تیغه ی بینی می پردازند و تغییرات بسیار زیادی در ظاهر بینی دیده نمی شود.

 

عمل بینی

 

 اما اغلب خانم ها تمایل ندارند که خروجی جراحی چندان طبیعی بنظر برسد و از اینکه تا حدودی و یا به میزان زیاد شبیه به عمل فانتزی یا عروسکی باشد استقبال می کنند. در اینجا جراح باید مشاوره های لازم در مورد مزایا و معایب هر شکل از جراحی را با توجه به ویژگیهای خاص بیمار در اختیار بیمار قرار دهد. در ادامه در مورد مسائل قابل توجه برای داشتن یک جراحی بینی زنانه مناسب صحبت می کنیم.

نقش پوست بینی در چگونگی یک عمل بینی زنانه

چگونگی نوع پوست بینی در خروجی جراحی بینی بسیار تاثیر گذار است و اگر پوست بینی خیلی نازک یا خیلی ضخیم باشد گرفتن نتیجه ی خوب از عمل بینی با مشکل روبرو خواهد شد. در افرادی که پوست بینی خیلی ضخیمی دارند استخوان و غضروف تراشیده شده حین عمل پس از آن که پوست روی آن برگردانده می شود آن طور که باید و شاید خود را نشان نمی دهند و اقدامات جراح بینی بطور کامل دیده نمی شود از طرفی وقتی که پوست بینی خیلی نازک باشد کوچکترین تغییرات و حتی کوچکترین اشتباهات دیده خواهد شد.

عمل بینی زنانه

نقش نوع بینی در جراحی بینی زنانه

همانطور که میدانید بینی ها به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می شوند  که ضخامت پوست عامل اصلی تعیین کننده نوع بینی است بینی های استخوانی دارای پوست نازکی هستند در صورتی که بینی های گوشتی پوست ضخیمی دارند. در جراحی بینی استخوانی که دارای پوست نازکی است و اسکلت بینی قوی میباشد جراح بینی میتواند تغییرات را بر روی بینی راحت تر اعمال کند. در صورتی که در عمل بینی گوشتی ظرافت هایی که پزشک در جراحی خود بکار برده چندان مشاهده نمی شود. در نتیجه خانمهایی که قصد انجام عمل بینی گوشتی دارند باید تا حد امکان سطح انتظارات خود را پایین بیاورند و قبول کنند که بینی های گوشتی مانند بینی های استخوانی چندان قابلیت تبدیل شدن به  بینی های فانتزی و عروسکی را ندارند و در نظر داشته باشند که بهترین نتیجه برای بینی های گوشتی عمل بینی طبیعی است.

مشاوران و متخصصان سایت دکتر تهران بیوتی می توانند اطلاعاتی که شما در مسیر جراحی بینی به آن نیاز دارید در اختیارتان قرار دهند.

  • th beauty
  • ۰
  • ۰

رزانه تعداد بسیار بالایی جراحی بینی در کشور انجام می شود. در سالهای اولیه فقط قشر جوان و یا طبقه مرفه جامعه تمایل به انجام این کار داشتند اما با گسترش عرضه که همان تعدد جراحان متخصص این حوزه هستند، تقاضا هم برای آن افزایش یافت طوری که امروزه از هر گروه سنی و هر طبقه اجتماعی و اقتصادی متقاضی این جراحی هستند. نکته قابل توجه این است که برای درصد بالایی از افراد با یک بار از نتیجه راضی نیستند که این می تواند به دلیل مشکلات تنفسی ایجاد شده بعد از جراحی اول، ایجاد ضایعه در آناتومی بینی و یا راضی نبودن از ظاهر بینی باشد. در ادامه به موضوعاتی می پردازیم که با رعایت کردن آنها در قبل و بعد از انجام جراحی بینی میتوان احتمال نیاز به جراحی مجدد را کاهش داد.

دقت در انتخاب جراح بینی

به زعم بسیاری افراد توجه به این امر مهم ترین نکته برای داشتن رضایت از جراحی است. جراح بینی خوب بدون در نظر گرفتن منافع مالی خود، سلامت و رضایت بیمار را در اولویت قرار می دهد ضمناً باید علاوه بر علم پزشکی، بر علم زیبایی شناسی نیز مسلط باشد و با خلاقیت بتواند دیدگاه کلی از نتیجه جراحی را در اختیار فرد متقاضی قرار دهد. پزشک موظف است بیمار را از اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی آگاه سازد و با صبر و حوصله پاسخگوی تمام سوالات بیمار باشد. جراح بینی باید اعتماد بیمار را جلب نماید تا فرد با آرامش خاطر اقدام به جراحی بینی نماید.

 

عمل بینی

 

چطور بهترین جراح بینی را انتخاب کنم

برای انتخاب جراح بینی با تجربه می توانید از دوستان و آشنایان خود که قبلا جراحی بینی انجام داده اند، پرس و جو نمایید و یا می توانید با جستجو در گوگل لیستی از جراحان بینی را تهیه نمایید. با مراجعه به سایت جراح می توانید به بررسی رزومه کاری و میزان تحصیلات جراح بپردازید. مشاهده نمونه کار های جراح، بهترین روش برای انتخاب جراح بینی می باشد. از این رو می توانید با مراجعه به گالری تصاویر موجود در سایت و صفحه اینستاگرام به مشاهده نمونه کار های پزشک بپردازید. همچنین می توانید به صورت حضوری و با مراجعه به مطب، نمونه کار های جراح را در افرادی که برای معاینه بعد از عمل به مطب مراجعه کردند، ببینید.

نکاتی که قبل از روز جراحی باید رعایت شود

• از مصرف داروهایی که موجب اختلال در انعقاد خون می شوند از قبیل آسپرین اجتناب کنید.

• دو هفته قبل و دو هفته بعد از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری نمایید.

• شب قبل از جراحی بینی شام سبک میل نمایید و به مدت 8 ساعت از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.

• شب قبل از عمل استحمام کنید، چرا که بعد از جراحی ممکن است تا چند روز قادر به حمام رفتن نباشید.

• روز عمل خانم ها دارای آرایش، لاک و زیورآلات نباشند.

• صبح روز جراحی آقایان ریش و سبیل خود را اصلاح نمایند.

جراحی بینی

 

نکاتی که بعد از جراحی بینی باید رعایت شود

  • برای شستشوی دندان های خود، از مسواک نرم استفاده کنید.

  • به مدت 72 ساعت بعد از بینی طبیعی عمل شده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی استفاده کنید.

  • در روزهای اول از مایعات استفاده نمایید و در رژیم غذایی خود از غذاهای نرم و میکس شده استفاده کنید.

• حین خوابیدن به پشت دراز کشیده و با استفاده از دو بالشت سر را بالاتر از حد معمول خود قرار دهید.

• تا چند مدت از انجام فعالیت های ورزشی سنگین اجتناب نمایید.

• مراقب پانسمان بینی باشید و در هفته اول به نحوی استحمام نمایید که اسپلینت بینی خیس نشود.

• مصرف سدیم و ادویه های تند موجب تورم بینی خواهد شد، بنابراین در رژیم غذایی خود استفاده از این مواد را به حداقل برسانید.

• تا مدتی از رفتن به استخر، شیرجه و شنا کردن پرهیز نمایید.

• تا دو ماه از استفاده از عینک خودداری کنید و در صورت لزوم از لنز های تماسی استفاده نمایید.

• در روز های ابتدایی از فین شدید خودداری کنید.

• از خندیدن و حرف زدن بیش از حد امتناع کنید.

• تا مدتی در معرض حرارت و تابش مستقیم خورشید قرار نگیرید.

 

  • th beauty