مجله ی زیبایی و سلامتی

  • ۰
  • ۰

عمل جراحی بینی (rhinoplasty) را به دو دسته کلی تقسیم بندی کرده اند که اساس این دسته بندی نوع بینی فرد است. آیا بینی شما انحرافی دارد که شامل غضروف و استخوان می‌شود و یا فقط بعضی قسمت ها ضخیم تر از چیزی که باید هستند و زیبایی صورت شما را تحت تاثیر قرار داده اند؟ اگر پاسخ شما گزینه‌ی دوم است یعنی نیاز به یک عمل بینی گوشتی دارید، باید بدانید که بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد عمل بینی گوشتی پیچیده تر است و سطح محسوس بودن نتایج آن کمتر است، احتمالا فقط افرادی که دقت زیادی دارند متوجه تغییرات چهره شما خواهند‌ شد و هنر دست جراح پلاستیک شما نقش اساسی‌تری ایفا خواهد کرد. 

عمل بینی

ویژگی های بینی در صورتی که گوشتی باشد

اگر هر کدام از موارد زیر را دارید بینی شما گوشتی است و نیاز به یک عمل بینی گوشتی خواهید داشت :

  • قسمت زیر بینی شما (نوک بینی) بیش از حد پهن و گوشتی است .

  • پوست روی بینی شما از سایر قسمت های صورتتان ضخیم تر و معمولا چرب تر است.

  • سوراخ های بینی شما (پره ها) بزرگ است و یا ارتفاع زیادی دارد که تناسبی با دیگر قسمت های بینی ندارد.

  • پذیرش انعطاف بینی شما زیاد است؛

توجه داشته باشید که این احتمال وجود دارد که بینی شما همزمان به یک عمل بینی گوشتی و یک عمل بینی استخوانی نیاز داشته باشد و صرفا نباید عضو یکی از این دو دسته باشد؛ اتفاقا طبق مشاهدات پزشکان در کشورمان تعداد افرادی که بینی آنها شامل هر دو دسته می‌شود، بیشتر است.

 

معضلات قابل پیش بینی عمل بینی گوشتی

احتمالا شما هم از اطرافیان شنیده باشید که عمل بینی گوشتی خطر بازگشت دارد؛ یعنی شکل بینی شما پس از عمل تغییر خواهد کرد و به شکل اول باز می‌گردد؛ بهتر است بدانید این حرف هیچ توجیه و پیش زمینه علمی ندارد. کافی است با چند دکتر خبره مشورت کرده و از آنها سوال کنید. بعضا مشاهده شده که بینی های گوشتی پس از عمل تورم بیشتری داشته‌اند و مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا به حالت عادی بازگردند. تنها ایرادی که ممکن است منجر به تغییر حالت بینی پس از عمل بینی گوشتی شود، ضعف غضروف های قسمت پایینی بینی است که قطعا یک پزشک متخصص به هنگام عمل و انجام تغییرات در قسمت های پایینی بینی به قدرت غضروفی که آن قسمت روی آن سوار شده است توجه کرده و با پیوند قسمتی از غضروف بینی یا گوش ساختار آن قسمت را تقویت می‌کند.

عمل بینی گوشتی


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی