مجله ی زیبایی و سلامتی

  • ۰
  • ۰

 

در گذشته کسب و کارها ساده بودند و مدیریت آن راحت بود اما امروزه با تغییرات بزرگی که در قوانین و روابط به وجود آمده است، کسب و کارها پیچیده‌تر شده اند و دغدغه‌های متفاوت‌تری دارند.

امروزه راه‌اندازی کسب و کار و مدیریت آن کار دشواریست و یکی از بخش‌های مهم هر کسب و کاری، امور مالی آن می‌باشد. پرداخت مالیات یکی از بزرگترین چالش‌های کارآفرینان می‌باشد.

بی‌توجهی به قوانین مالیاتی یا ناآگاهی از آن می‌تواند صدمه بزرگی به کسب و کار وارد نماید. پس اگر صاحب کار هستید شاید به دادرسی مالیاتی که نقش حیاتی برای یک سازمان دارد، نیاز پیدا کنید. در اپلیکیشن حقوقی شهرداد می‌توانید به تمامی قوانین مالیاتی مربوطه دسترسی داشته باشید.

دادرسی مالیاتی

دادرسی مالیاتی چیست؟

هر گونه اختلافی که بین پرداخت کنندگان مالیات (یا مؤدیان مالیات) و اداره امور مالیاتی پیش آید، از طریق دادرسی مالیاتی رفع می‌گردد. دادرسی مالیاتی به این روال شروع می‌شود: 

از آنجایی که تمامی اشخاص حقیق و حقوقی که از ایران درآمد کسب می‌کنند، موظف هستند که اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل اداره امور مالیاتی بدهند. مأمورین ممیزه امور مالیاتی این اظهار نامه بررسی می‌کنند و پس از بررسی تأیید یا رد می‌کنند.

در صورت رد کردن اظهارنامه، فرد بر اساس آنچه که اقرار کرده باید مالیات تعیین شده را پرداخت نماید. اما در صورت رد شدن، باید مبلغ بیشتری پرداخت کند که این مبلغ توسط اداره مالیاتی مشخص می‌شود. فرد می‌تواند با تشکیل دادرسی مالیاتی، این مبلغ تعیین شده توسط ممیز مالیاتی را نپذیرد. البته در دادرسی مالیاتی می‌توان درخواست تغییر شیوه وصول مالیات را هم داد.

دادرسی مالیاتی

مراجع دادرسی مالیاتی کجاست؟

برای تشکیل دادرس مالیاتی و حل اختلاف خود با اداره مالیاتی باید به مراجع دادرسی مالیاتی مراجعه نمایید. مقامات این مراجع، دادرس مالیات محسوب نمی‌شوند بلکه به لحاظ اداری مافوق مامورین ممیزی به حساب می‌آیند و وظیفه آن‌ها رسیدگی به فرم‌های اعتراض مؤدیان می‌باشد. همچنین جرح و تعدیل نظر مأموران مالیاتی و وصول مالیات در حوزه اختیاراتشان می‌باشد.

 

در این مراجع در مرحله اول باید به رئیس امور مالیاتی مراجعه کنید. در صورتی که اعتراض شما پذیرفته نشد، پرونده شما به هیئت حل اختلاف تحویل داده می‌شود. اگر اعتراض شما در این مرحله حل نشد می‌توانید شکایت خود را به شورای عالی مالیاتی ببرید البته این کار شرایط و قوانین خاص خودش را دارد. باز هم اگر پرونده پذیرفته نشد می‌توانید تحت شرایط خاصی به هیئت سه نفره مراجعه کنید. هیئت سه نفره توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود.

در نهایت و با پذیرفته نشدن دادرسی مالیاتی، می‌توانید از اداره امور مالیاتی نزد دیوان عدالت اداری شکایت کنید. در این مرحله بهتر است که یک وکیل پایه یک دادگستری پرونده را عهده‌ دار شود چرا که پرونده جنبه حقوق قضایی پیدا کرده است.

 

 

دادرسی مالیاتی

 

اجرای پروسه دادرسی مالیاتی طولانی و زمان‌بر می‌باشد و مراحل مختلفی دارد. از آن گذشته انجام کارهای مربوط به هر مرحله و حل کردن پرونده که به قوانین و ماده مختلفی وابسته می‌باشد، کاری تخصصی است. برای اینکه درگیر این چرخه دادرسی مالیاتی نشوید، می‌توانید از همان تمامی امور دادرسی مالیاتی را به یک وکیل تام الاختیار بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به اپلیکیشن حقوقی شهرداد مراجعه نمایید.

  • ۹۹/۰۷/۲۸
  • th beauty

دادرسی مالیاتی

مالیات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی