مجله ی زیبایی و سلامتی

  • ۰
  • ۰

 پودر سنگ جزو ارزشمند ترین و کاربردی ترین مصالح معدنی به شمار می رود. این ماده نه تنها در ساخت و ساز نقش مهمی دارد بلکه در بسیاری از صنایع دیگر نیز کاربرد دارد. شاید تنها عده ی معدودی از افراد متخصص دقیق بدانند پودر سنگ چه کاربرد ها و ویژگی های منحصر به فردی دارد. ممکن است شنیدن آن برای شما عجیب باشد اما پودر سنگ در صنایعی مانند کشاورزی، غذای دام و طیور، ضد عفونی کردن آب و فاضلاب و ذوب فلزات نیز کاربرد دارد. پودر سنگ در کشور ما در مناطق مختلفی استخراج و تولید می شود که یکی از آنها قم است. پودر سنگ قم یکی از معروفترین پودر سنگ های ایران است.

پودر سنگ قم

پودر سنگ از کوبیدن و خرد کردن سنگ های مختلف موجود در معادن به دست می آید. از ترکیب سنگ های مختلف می توان انواع مختلفی پودر سنگ تولید کرد که هر کدام دارای ویژگی هایی هستند. یکی از ویژگی های پودر سنگ، رنگ آن است. به دلیل اینکه سنگ های پر مصرفی نظیر آهک و کربنات کلسیم معمولا سفید رنگ هستند، پودر سنگ تولید شده از این کانی های معدنی هم سفید رنگ خواهد بود. بعضی از انواع پودر سنگ‌ نظیر پودر سنگ‌ آهک، پودر سنگ‌ کربنات کلسیم و پودر سنگ‌ مرمریت سفیدرنگ هستند و بنابراین تشخیص آنها از سیمان سفید ممکن است کمی سخت باشد. پودر سنگ قم یکی از معروفترین پودر سنگ ها است که بیشتر از کربنات کلسیم، آهک و مرمریت تشکیل شده است.  

پودر سنگ‌ اغلب به نام «خاک سنگ» و «آرد سنگ» نیز شناخته می‌شود که تحت فرآیند سنگ‌بری به شیوه صنعتی و سایش لایه‌های مختلف زمین‌شناختی بر روی یکدیگر به روش طبیعی تولید می‌شود. هر دو‌ی این روش‌ها دارای مکانیزم‌های ساخت متفاوتی هستند که هدف‌شان تبدیل سنگ به پودر آن است. پودر سنگ قم از جمله انواع پودر سنگ است که با روش صنعتی و با خرد کردن سنگ ها به دست می آید.

انواع پودر سنگ های موجود در کشور

  • پودر سنگ جوشقان (مرغوب ترین سنگ در کشور)
  • پودر سنگ قم (بسیار با کیفیت و ممتاز)
  • پودر سنگ‌ الیگودرز(بسیاربا کیفیت)

پودر سنگ‌ جوشقان

سنگ‌های معادن منطقه جوشقان در اصفهان برای تولید خاک سنگ بسیار مناسب هستند. رنگ سنگ‌های این منطقه سفید بوده و به دلیل ظاهر تمیزشان، برای نماسازی بیرونی ساختمانها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیشتر آرد سنگ این منطقه صادر میشود.

پودر سنگ‌ قم

بهترین سنگ‌های آهک و کربنات کلسیم کشور را می‌توان در قم جستجو کرد. کیفیت، قیمت و تنوع گسترده سنگ‌های این منطقه، باعث شده است قم به بزرگ‌ترین تولید‌کننده آرد سنگ در کشور شناخته شود.

قیمت پودر سنگ قم

پودر سنگ الیگودرز

سنگ‌های این ناحیه از کشور نیز از کیفیت بسیار خوبی برای تولید خاک سنگ برخوردار هستند. سنگ‌های الیگودرز به شکل صنعتی و با استفاده از دستگاه کوبش خُرد و سپس کوبیده می‌شوند.

قیمت پودر سنگ قم و جوشقان

فروش پودر سنگ‌ تولید شده از سنگ های مختلف معمولا به صورت فله ای و یا کیسه ای، در کیسه های ۲۵ تا 40 کیلوگرمی با قیمت متوسط بفروش میرسد. نکته ی قابل توجه این است که باید دانه بندی پودر سنگ‌ مطلوب کاملا یک دست، ریز و آرد مانند باشد. همچنین حمل این محصول توسط کامیون ها و تریلی های کمپرسی و یا معمولی انجام می شود و محل ارسال عموما از مراکز مهم تولیدی آن همچون الیگودرز، قم، جوشقان اصفهان و … به سراسر کشور و یا خارج کشور صادر میشود.

میانگین قیمت پودر سنگ‌ جوشقان اصفهان با کیفیت عالی کیسه ی هایی 20 کیلوگرمی با مبلغ 15000 تومان در بازار موجود است و پودر سنگ قم با کیسه ی 20 کیلوگرمی 4500 تا 5000 تومان به صورت عمده بفروش میرسد.

  • ۹۹/۱۰/۰۲
  • th beauty

پودر سنگ

پودر سنگ قم

نظرات (۱)

ما برای ساختمان سازی از پودر سنگ های پودر سازان خریدم خیلی به موقع ارسال شد و عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی