مجله ی زیبایی و سلامتی

  • ۰
  • ۰

بینی علاوه بر وظیفه حیاتی که در تنفس دارد، در زیبایی و جذابیت چهره نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند. حتما شما هم متوجه شدید، تعداد افرادی که عمل بینی کرده اند چقدر افزایش یافته. بر اساس بررسی های انجام شده، تعداد افرادی که به منظور جراحی بینی به کلینیک ها و بیمارستان ها مراجعه می کنند هر سال رو به افزایش است. این آمار علاوه بر اینکه نشان دهنده میزان محبوبیت این جراحی زیبایی است، نشان می دهد که مردم بیش از پیش به زیبایی خود اهمیت می دهند.

روی بینی های گوشتی را پوستی ضخیم و بینی‌های استخوانی را پوست نازکی می پوشاند. شکل پذیری بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی بیشتر و کوچک کردن بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی بسیار راحت تر است. در این مطلب سعی داریم با ایجاد آگاهی بیشتر در مورد روش های جراحی بینی، برای داشتن تجربه یک جراحی بینی ایمن و مورد رضایت شما را راهنمایی کنیم.

اما نمی شود امروز تصمیم به انجام عمل بینی بگیرید و فردا بینی خود را جراحی کنید. چون در این صورت قطعا آن نتیجه ای که دنبالش هستید حاصل نمی شود. لازم است پس از تصمیم گیری، موارد بسیاری را رعایت کنید تا یک جراحی بینی موفقیت آمیز داشته باشید. در این مقاله تصمیم داریم در مورد عمل بینی استخوانی و گوشتی صحبت کنیم و بهترین مدل برای هر مورد را توضیح دهیم.

 

عمل بینی

آناتومی بینی

به طور کلی بینی متشکل از 3 لایه اصلی می باشد.

  1.  یک لایه عضلانی ظریف است که به قسمت زیرین خود متصل است.

  2.  اسکلت استخوانی غضروفی بینی.

  3.  لایه پوشاننده از مخاط و پوست است که در قسمت داخلی بینی قرار دارد.

چنانکه در سطرهای گذشته مطرح شد بر اساس نوع بافت و غضروف بینی، بینی ها به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم می شوند. بینی های استخوانی دارای غضروف مقاوم و بینی های گوشتی دارای غضروف و استخوانی ضعیف هستند. رشد بیش از حد غضروف بینی در اثر عواملی نظیر وراثت و وارد آمدن ضربه به استخوان بینی رخ می دهد.

عمل بینی استخوانی و گوشتی بسیار حساس است و باید حتما توسط یک پزشک متخصص و کاربلد انجام شود. اگر بینی شما گوشتی باشد و مدل طبیعی را انتخاب کنید، اما توسط پزشک ماهری جراحی نشود باز هم احتمال بازگشت وجود خواهد داشت. پس انتخاب جراح و مجموعه حرفه ای، یکی از مهمترین مواردی است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

از بهترین و محبوب ترین مدل ها برای بینی های استخوانی می توان به مدل فانتزی، عروسکی، نیمه فانتزی، طبیعی و… اشاره نمود. بینی های استخوانی با توجه به غضروف محکمی که دارند می توان تا حد قابل توجهی آنها را کوچک کرد، بدون اینکه ترس از بازگشت به حالت اولیه وجود داشته باشد

تشخیص بینی استخوانی

تشخیص یک بینی استخوانی کار سختی نیست اما در برخی بینی ها هر دو نشانه بینی های گوشتی و استخوانی را دارند که تشخیص دقیق آن توسط جراح پلاستیک ممکن می شود. اما بطور کلی می توان گفت که یک بینی استخوانی اغلب دارای قوز و فرم منحنی است با پوستی نازک که انعطاف پذیری بالایی دارد. همچنین دارای استخوانی باریک است اما از لحاظ بافتی و غضروفی بسیار مستحکم هستند. لایه های چربی در آن ها بسیار نازک  و پره های آن باریک هستند.

عمل بینی

در پایان اگر بخواهیم به نتیجه جراحی بینی استخوانی و گوشتی بپردازیم به طور کلی عمل های گوشتی نتیجه سخت تری به دنبال خواهند داشت چرا که این نوع عمل با چالش بزرگی چون کم بودن نوک بینی همراه می باشد. اما اغلب نتایج جراحی بینی استخوانی بسیار زیبا و ایده آل تر می باشد. شما میتوانید در سایت دکتر تهران بیوتی با جراحان متخصص در جراحی بینی آشنا شوید.

دکتر تهران بیوتی  با بیش از 20 سال سابقه در حوزه خدمات جراحی زیبایی. مجهز ترین و به روز ترین تیم تخصصی جراحی زیبایی در تهران.



 

  • ۹۹/۱۰/۱۰
  • th beauty

نظرات (۳)

ممنون بابت مقاله خوبتون ، میشه درباره عمل رینوپلاستی هم اطلاعات بدهید ؟ ممنون میشم .

خیلی مفید بود، ممنون از مقاله خوبتون، من قصد دارم بینیم رو جراحی کنم ، چند نفر بهم عمل بینی طبیعی رو معرفی کردند، اما اطلاعاتی در موردش ندارم میشه لطلفا راهنماییم کنید.

عالییی، مدت زمان بهبود عمل بینی استخوانی بیشتره یا عمل بینی گوشتی ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی