مجله ی زیبایی و سلامتی

  • ۰
  • ۰

اگر روابط بین مرد و زنی که به سن بلوغ رسیده‌اند از طریق شرعی آن یعنی جاری شدن صیغه نباشد، رابطه نامشروع است که این رابطه شامل کافی شاپ، چای خوردن و قدم زدن در پارک هم  میباشد که البته عموما جوان‌ها از آنان بی اطلاع هستند.

غیر قابل گذشت بودن رابطه نامشروع

رابطه نامشروع از جمله جرایمی است که قانون مجازات آن را جرم دانسته و برایش مجازات تعیین کرده است، رابطه نامشروع یکی از جرایم منافی عفت میباشد که نیازی به شاکی خصوصی ندارد.

یعنی جرم رابطه نامشروع به دلیل اینکه موجب برهم زدن نظم جامعه می شود، جزء جرایم غیرقابل گذشت میباشد و در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشد و یا رضایت بدهد، مجازات فرد از بین نمیرود.

مثلا اگر مردی مرتکب رابطه نامشروع شود و همسرش گذشت کند، مجازات مرد ساقط نخواهد شد ولی ممکن است مجازات کمتری در نظر گرفته شود.

ارتباط حجاب با رابطه نامشروع

انجام کاری که خلاف عفت عمومی و ناسازگار با عفت عمومی باشد نیز جرم است مثلاً پوشش غیر اسلامی در کشورهای اروپایی جرم نیست زیرا خلاف رویه جامعه رفتار نشده است اما همین عمل در کشور ما جرم است و با آن برخورد می‌شود زیرا جامعه آن را قبول نمیکند و خلاف عفت عمومی است.

به همین دلیل رابطه نامشروع به معنای رابطه جنسی نمی باشد بلکه اگر کاری خلاف عفت عمومی باشد و جامعه آنرا قبول نکند نیز رابطه نامشروع است. مثلا پسر و دختری که میان آنها صیغه محرمیت خوانده نشده باشد و در یک خانه باشند، مرتکب رابطه نامشروع شده اند.

رابطه نامشروع و حق طلاق

یکی از مواردی که زن میتواند از شوهر خود طلاق بگیرد، اثبات عسر و حرج و یا ازدواج شوهر بدون اجازه زن و یا رابطه نامشروع است.

در بسیاری از موارد مردانی که ازدواج کرده اند، مرتکب رابطه نامشروع میشوند. مثلا آقایی که ازدواج کرده است با یکی از همکاران خود که خانم میباشد، بعد از ترک محل کار خود به کافی شاپ میروند و یا به منزل او میرود و ساعاتی را با او میگذراند.

در صورتی که زن بتواند این موارد را ثابت کند، حق طلاق خواهد داشت.

 

رابطه نامشروع می تواند دو حالت داشته باشد 

۱- رابطه نامشروع دون زنا

۲- رابطه نامشروع زنا

رابطه نامشروع دون زنا

 بر اساس ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی منظور از اعمال منافی عفت یا روابط نامشروع غیرزنا رابطه هایی است که در نهایت به رابطه جنسی به معنای خاص( مواقعه) منجر نمی شوند مثل بوسیدن بغل کردن و یا همبستر شدن. 

در واقع روابط نامشروع دون زنا باید به صورت مادی و فیزیکی باشد بنابراین اگر از روی شهوت به دیگری اشاره شود مثل چشمک زدن، لبخند عاشقانه و شهوانی، این موارد در این دسته جای نمی‌گیرند.

 طبق قانون برای کسانی که عمل بوسیدن و همبستر شدن را انجام داده‌اند مجازات شلاق حداکثر تا ۹۹ ضربه در نظر گرفته می شود. و چنانچه عمل با عنف(زور) و از روی اکراه باشد برای اکراه کننده تعزیر در نظر گرفته خواهد شد که مجازات وی معمولاً ۷۵ ضربه شلاق است.

 رابطه نامشروع منجر به زنا

چنانچه رابطه بین دو زن و مرد که به سن بلوغ رسیده اند و هیچ گونه صیغه عقد و محرمیتی بین آن‌ها نیست منجر به نزدیکی جنسی و زنا شود، رابطه نامشروع منجر به زنا تلقی می شود و مجازات زنا برای آن در نظر گرفته می شود و بسته به اینکه چه زنانی باشد مجازات خاص خود را در پی خواهد داشت.

چنانکه زنای با محارم نسبی موجب اعدام مرد و زن است یا زنای به عنف (زور) باز هم اعدام را در پی دارد. حد زنا برای کسی که همسر داشته و در دسترس او بوده اند و امکان برقراری رابطه جنسی با آنها بوده است(زنای محصن و محصنه) سنگسار است.

 

  • ۰۰/۰۴/۱۴
  • th beauty

رابطه نامشروع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی