مجله ی زیبایی و سلامتی

  • ۰
  • ۰

 

ریزش مو برای بسیاری از ما اتفاقی ناخوشایند است و همواره به دنبال روش‌های متفاوتی برای جلوگیری از ریزش موهای خود هستیم. ریزش روزانه 50 الی 100 تار مو طبیعی است اما اگر از این مقدار بیشتر باشد، بهتر است که به فکر درمان باشید. روش‌های خانگی و تکنیک‌های موجود در مراکز درمانی و کلینیک‌های زیبایی همگی در درمان ریزش مو موثر هستند.

دلایل ریزش مو

ممکن است ریزش موهای شما دلایلی شایع مانند استرس، تغذیه نامناسب و تغییرات دوران بارداری داشته باشد که با بهبود بخشیدن به روند زندگی خود و استفاده از مکمل می‌توان جلوی ریزش مو را بگیرید. اما ریزش مو می تواند نتیجه اتفاقات مهم‌تری مثل بیماری‌های پوستی یا مشکلات غده تیروئید در بدن باشد که فقط با نظر پزشک متخصص قابل تشخیص است. گاهی ریزش مو میتواند از عوارض استفاده از داروهای ضدافسردگی، ضداسترس و کاهش التهاب باشد. در مراجعه به مطب پزشک متخصص شما تمامی داروهای مصرفی را ذکر کرده و در صورت نیاز آزمایش‌هایی برای تشخیص نهایی انجام می‌دهید.

بهترین درمان ریزش مو زنان

درمان ریزش مو با روش های خانگی

جدای از مراقبت‌های رایج مانند استفاده از شامپوهای ضدریزش، روش‌های متنوعی برای درمان ریزش مو بدون مراجعه به پزشک نیز ارائه می‌شوند. ماسک‌های خانگی تهیه شده از آب پیاز و برنج و یا تخم مرغ و شیر و جو، به افزایش استحکام ساقه مو و تقویت آن کمک می‌کنند. همچنین ماسک تخم مرغ و چای سبز نیز در افزایش جریان خون پوست سر موثر می‌باشد اما نباید انتظار درمان قطعی داشته باشید.

درمان ریزش مو با مراجعه به کلینیک های زیبایی

امروزه روشهای زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد اما قبل از بررسی تکنیکهای مختلف در نظر داشته باشید که ریزش مو میتواند دلایل مهم و متنوعی داشته باشد.اگر ریزش موهای شما ناگهانی رخ داده و تا به حال چنین تجربه ای داشتید حتما با مراجعه به مراکز درمانی و کلینیکها و با نظر پزشک به علت این موضوع پی ببرید. سپس از تکنیکهای مختلف مانند مزوتراپی و پیآرپی برای درمان استفاده کنید. 

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو از جمله روش‌های درمان ریزش مو است که اغلب در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. این عمل طی 40 دقیقه و با تزریق محلول‌هایی متناسب با نیاز پوست سر و موی شما صورت میگیرد. این محلول‌ها اغلب حاوی ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، آمینواسیدها و عصاره گیاهان هستند. داروهای مورد نظر در عمق یک میلی‌متری به وسیله سوزن‌های جراحی کوچک تزریق می‌شوند سپس توسط فولیکول‌های مو جذب می‌شوند.

مزوتراپی مو چیست؟

دوره های مزوتراپی مو

با توجه به اینکه نیاز فولیکول‌های مو به مواد مغذی و ویتامین‌ها قطع نمی‌شود، مزوتراپی نیاز به تمدید دارد. البته این موضوع به مقدار نیاز موهای شما و شرایط فیزیکی مو بستگی دارد اما به طور کلی پزشکان انجام مزوتراپی مو را دوبار در سال، پیشنهاد می‌کنند.

فواید مزوتراپی مو

در این روش فولیکول های مو به طور مستقیم تحریک می‌شوند و محلول‌های تقویتی به ریشه تزریق می‌شوند در نتیجه اثرگذاری این روش بسیار مطلوب است. در طی انجام مزوتراپی مو، تولید کلاژن و گردش خون در پوست سر تقویت می‌شوند و از سرعت ریزش مو کاسته می‌شود. مزوتراپی با ترمیم سلول‌های مو، فولیکول‌ها را احیا و ساقه مو را ضخیم‌تر می‌کند.

در مقابل نکته‌ای که در درمان ریزش مو با روش‌های خانگی حائز اهمیت است، نداشتن حساسیت پوست سر به ماسک‌های خانگی و تشدید نشدن عفونت‌های پوست سر می‌باشد. با توجه به موارد فوق میتوان علت استقبال زیاد از این عمل را درک کرد. در کنار تمامی این موارد حتما اهمیت ویژهای برای آزمایشات قبل از عمل و نظر متخصص برای انتخاب نوع محلول و مقدار تزریق، قائل شوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی