مجله ی زیبایی و سلامتی

  • ۰
  • ۰

در این مطلب برای همه عزیزانی که به دلایل مختلف دچار ریزش مو و ابرو شده اند مژده ای داریم. حتما در مورد کاشت مو و کاشت ابرو مطالبی را تا کنون شنیده اید. در این مقاله قصد داریم مطالبی را برای کسانی که قصد کاشت مو و ابرو را دارند بدهیم. همچنین به کاشت مو به روش میکروگرافت می پردازیم.

کاشت مو چگونه است؟

کاشت مو روشی است که در آن جراح پلاستیک یا پوست، موها را به ناحیه طاس سر منتقل می کند. جراح معمولاً موها را از پشت یا کنار سر به جلو یا بالای سر حرکت می دهد. کاشت مو معمولاً در مطب پزشکی با بی حسی موضعی انجام می شود.

این به ژنتیک است که باعث ریزش مو با الگوی طاسی مردانه می شود.  عوامل دیگری  باعث ریزش مو می شود که عبارتند از:

  • رژیم غذایی

  • فشار

  • بیماری

  • عدم تعادل هورمونی

  • داروها

کاشت مو برای چه کسانی مفید است؟

انجام کاشت مو می تواند ظاهر و اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد. کاندیداهای خوب کاشت مو عبارتند از:

  • مردان مبتلا به طاسی مردانه

  • زنان با موهای نازک

  • هر کسی که موهای خود را در اثر سوختگی یا آسیب به پوست سر از دست داده باشد

چه کسانی گزینه خوبی برای کاشت مو نیستند؟

  • زنانی که دارای الگوی گسترده ریزش مو در سر هستند.

  • افرادی که به اندازه کافی موهای اهداکننده ندارند که موها را برای کاشت از بین ببرند.

  • افرادی که پس از آسیب یا جراحی ، اسکارهای کلوئیدی (اسکارهای ضخیم و فیبری) ایجاد می کنند.

  • افرادی که ریزش موی آنها به دلیل مصرف داروهایی مانند شیمی درمانی است.

کاشت مو به روش میکروگرافت چگونه است؟

کاشت مو به روش میکروگرافت، یک تکنیک زیبایی برای پر کردن مجدد موی سر در مناطقی است که آلوپسی یا ریزش شدید مو وجود دارد. با استفاده از موهای خود بیمار برای نتیجه طبیعی تر، کاشت موها تحت بی حسی موضعی انجام می شود. مزیت اصلی این درمان این است که بیمار اهدا کننده است و حداقل زخمی وجود دارد که به راحتی پنهان می شود حتی با موهای بسیار کوتاه.

کاشت مو به روش میکروگرافت شامل چه مواردی می شود؟

کاشت مو به روش میکروگرافت یک جراحی کوچک است، یک مداخله بسیار ساده به صورت موردی که نیاز به یک یا دو جلسه دارد. تکنیک های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد ، اما آنها شامل استخراج فولیکول های مو از مناطق پرجمعیت برای پیوند آنها در ناحیه ای است که به موهای بیشتری احتیاج دارد، و ظاهری متراکم و طبیعی به دست می آورند. تکنیک های اصلی مورد استفاده در حال حاضر عبارتند از:

FUE (استخراج واحد فولیکولی) - یک ابزار بسیار خوب به نام پانچ برای استخراج هر یک از فولیکول های مو مورد استفاده قرار میگیرد، بدون اینکه جای زخم خطی باقی بماند.

FUT (پیوند واحد فولیکولار) - این روش سریعتر، با نرخ زنده ماندن بیشتر برای فولیکولهای پیوندی، یک نوار باریک خطی از فولیکولها را از پشت یا کنار پوست سر استخراج می کند.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن پیوند مو به ناحیه ابرو منتقل می شود. هدف این است که موهای جدید از طریق این پیوندها رشد کرده و ظاهر زیبا و طبیعی پیدا می کند.

کاشت ابرو چگونه صورت می گیرد؟

پیوند موی ابرو از موهای بالای گوش شما گرفته می شود. جراح نه تنها مو بلکه فولیکول های مو را نیز منتقل می کند. این به شما اطمینان می دهد که موهای جدید قادر به رشد در ابروهای شما پس از افتادن موهای منتقل شده اولیه هستند.

پس از انجام بیهوشی عمومی، جراح برش های کوچکی را در محل اهدا کننده فولیکول و همچنین محل پیوند در ابروهای شما ایجاد می کند. کل فرایند حدود 2 تا 3 ساعت طول می کشد.

مزایا و معایب کاشت ابرو

طرفداران کاشت ابرو توجه دارند که موهای جدید طبیعی به نظر می رسند زیرا موهای شما هستند. این روش همچنین ممکن است نیاز به آرایش ابرو را محدود کند.

با این حال ، موارد منفی این روش نیز گزارش شده است. یکی اینکه کاشت ابرو هزینه بر است. همچنین چندین ماه طول می کشد تا فولیکول های جدید نتایج کامل را نشان دهند. در نهایت ، این احتمال وجود دارد که این فولیکول های جدید موهای جدیدی تولید نکنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زیبایی و درمان به سایت ویکی درمان مراجعه کنید.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی